۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۴۶۹۸۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بندگی خداوند متعال پله نخست همه کمالات انسانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، بندگی ذات اقدس الهی را پله نخست همه کمالات انسانی دانست و گفت: بندگی به معنای مخلوق پروردگار نیست، اگر چنین باشد، یزید و اوباما هم بنده پروردگار محسوب می شوند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در مراسم تجلیل از طلاب برگزیده مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان گفت: در قرآن آمده که پروردگار، سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه مردم، در خود، تغییر ایجاد کنند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران، مصداق بارز این آیه است، افزود: رهبری ماننده امام خمینی(ره) جامعه ایران را از درون، متحول کرد و چون مردم خواهان تحول بودند، ذات اقدس الهی هم در این تغییر سرنوشت، به آنها یاری رساند.

 

وی با طرح این سؤوال که امام خمینی(ره) چگونه توانست در ملت ایران، تحول ایجاد کند، خاطرنشان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، یک ویژگی خاص داشت و آن، بندگی پروردگار بود. 

 

مسؤول مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان، بندگی ذات اقدس الهی را پله نخست همه کمالات انسانی دانست و تصریح کرد: بندگی به معنای مخلوق پروردگار نیست، اگر چنین باشد، یزید و اوباما هم بنده پروردگار محسوب می شوند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: بندگی یعنی اینکه انسان، خود را در اختیار پروردگار قرار دهد و طبق خواسته های او عمل کند، بندگی، مراتب مختلف دارد، هر کسی با توجه به این مراتب، به کمالات انسانی، دست پیدا می کند.

 

وی به طلاب توصیه کرد: قبل از درس خواندن، بندگی را در خود تقویت کنید، آنگاه با این روحیه، با هدف بندگی پروردگار، درس بخوانید تا مدافع دین و ارزش های اسلامی باشید.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بیان ویژگی های امام خمینی(ره) گفت: ایشان هیچ گاه در مجالس تهمت و تخریب دیگران حضور نمی یافت و طبق فرمایش نزدیکان، حتی یک شب هم نماز شب ایشان ترک نشد.

 

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: چنین فردی با آن کمالات انسانی، توانست در مردم تغییر ایجاد کند و بعد از آن، با یاری پروردگار، سرنوشت مردم هم تغییر کرد.

 

گفتنی است؛ در پایان این دیدار، از 50 طلبه برگزیده علمی و اخلاقی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان، از سوی آیت الله نورمفیدی تجلیل شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات