۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۴۳۹۸۰

اذعان واشنگتن پست به دست داشتن سازمان جاسوسی آمریکا در ترور عماد مغنیه

خبرگزاری رسا ـ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‎ای به نقل از 5 تن از ماموران سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) فاش کرد که آمریکا در ترور عماد مغنیه دست داشته و با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) همکاری کرده است.
عماد مغنيه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‎ای به نقل از 5 تن از ماموران سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) فاش کرد که آمریکا در ترور عماد مغنیه دست داشته و با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) همکاری کرده است.
 
روزنامه واشنگتن در این مقاله فاش کرد که زمانی که عماد مغنیه در سال 2008 میلادی از یک رستوران در شهر دمشق، پایتخت سوریه خارج شد تیمی از جاسوسان سازمان سیا حرکات وی را زیر نظر داشتند.
 
به گفته این روزنامه آمریکایی، زمانی که عماد مغنیه به خودروی خود نزدیک شد بمبی که در لاستیک زاپاس خودرو جاسازی شده و از راه دور به وسیله ماموران موساد در تل آویو کنترل می شد منفجر شده و وی را به شهادت رساند.
 
واشنگتن پست اذعان می کند که ماموران موساد با جاسوسان سازمان سیا در دمشق در ارتباط بوده و در حقیقت آنها زمان مناسب برای انفجار بمب را اعلام کردند.
 
همکاری سازمان سیا و موساد در به شهادت رساندن عماد مغنیه به همین جا ختم نشده و به گفته یکی از مقامات سابق سازمان جاسوسی آمریکا حتی بمبی که عماد مغنیه را به شهادت رساند نیز به کمک ایالات متحده ساخته شده و بارها در یکی از تاسیسات سازمان سیا در کارولینای شمالی آزمایش شد.
 
این مقام سابق سازمان جاسوسی آمریکا به روزنامه واشنگتن پست گفت: ما تقریبا 25 بمب ساختیم تا مطمئن شویم که دقیقا همان بمبی را که می خواهیم به دست آورده ایم.  
 
واشنگتن پست در ادامه تاکید می کند که همکاری سازمان های سیا و موساد در طراحی و اجرای این عملیات تروریستی در حقیقت نشان دهنده اهمیت بالای عماد مغنیه بوده است.
 
این روزنامه آمریکایی همچنین اذعان کرد که آمریکا تا این زمان از تایید همکاری سازمان سیا در به شهادت رساندن عماد مغنیه طفره رفته است.
 
از سوی دیگر، ماری الن اوکانل، استاد حقوق بین الملل دانشگاه نوتردام در گفت و گو با واشنگتن پست روش ترور عماد مغنیه به دست سازمان های جاسوسی سیا و موساد را روشی دانست که به وسیله تروریست ها و گانگسترها استفاده می شود.
 
استاد حقوق بین الملل دانشگاه نوتردام خاطرنشان کرد که ترور عماد مغنیه یکی از قدیمی ترین قوانین میدان جنگ را زیر پا گذارده است./990/ب902/ک
ارسال نظرات