۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۴۳۴۷۹
مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر مشهد تبیین کرد؛

تأثیر رفتار والدین بر شکل گیری شخصیت فرزند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد با اشاره به این که رفتار والدین، سبب شکل گیری شخصیت فرزند می شود، گفت: اگر والدین خود را اصلاح کنند، فرزندان آن ها نیز اصلاح می شود.
تربيت فرزندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم آشفته، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که با موضوع « نقش والدین در انتقال اندیشه های مهدوی به فرزندان»، در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: والدین، محبت به اهل بیت(ع) را در فرزندان نهادینه کنند؛ به آن ها آموزش بدهند که اگر خوبی در حق کسی انجام دهند، به طور قطع خداوند متعال آن را بی پاداش نمی گذارد.

 

وی به اثرات دائم الوضو بودن در زندگی اشاره و ابراز کرد: سعی کنید دائم الوضو باشید، حتی هنگام انجام کارهای روزانه دنیوی نیز با وضو باشید؛ چرا که دائم الوضو بودن والدین، در تربیت فرزندشان مؤثر است.  

 

آشفته با اشاره به این که نماز اول وقت انسان را به مقام عالی می رساند، اظهار کرد: نماز اول وقت با نماز امام زمان(عج) بالا می رود. مادری که می خواهد فرزند خود را مهدوی تربیت کند، باید نماز خود را اول وقت به جا بیاورد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد به اثرات نماز اول وقت اشاره کرد و افزود: از آیت الله بهجت(ره) سؤال کردند: « اینکه حضرت آقای قاضی می فرمودند: هرکس نماز اول وقت بخواند به مقام می رسد، آیا مرادشان نماز با حضور قلب است یا خیر؟»

 

وی افزود: آیت‌الله بهجت(ره) پاسخ دادند: «نه! اگر نماز با حضور قلب منظورشان بود، آن‌وقت سؤال می‌کردند چگونه باید خواند این نماز را، به چه سببی بخواند نمازکامل را! این که چیزی به دست نداد که! وقتی چیزی به دست می‌آید که مطلق نماز، مطلق نماز را کسی مقید باشد در اول وقت به نماز عالی می‌رسد؛ می‌رسد خودش، تکویناً شیئاً و شیئاً روز به روز می‌رود بالاتر.».

 

وی به فوائد و برکات بیداری بین الطلوعین اشاره کرد و گفت: شیطان، خواب بین الطلوعین را برای انسان لذت بخش می کند؛ سعی کنید بین الطلوعین را بیدار باشید؛ چرا که فوائد و برکات فراوانی دارد، در این زمان به یاد خدا باشید و ذکر او را به جا بیاورید.  

 

این کارشناس مذهبی به نحوه تربیت صحیح اشاره و اظهار کرد: اگر والدین خود را اصلاح کنند، فرزندان آن ها اصلاح می شود؛از این رو  اگر والدین عملی را از فرزند خود بخواهند که به آن عمل نمی کنند، فرزندان آن ها تغییر رفتار نداده و آن عمل را انجام نمی دهند.  

 

آشفته به اهمیت صله رحم اشاره و اظهار کرد: خانواده ها از تجملات و پذیرایی پرهزینه اجتناب کنند؛ چرا که تجملات باعث شده که خانواده ها از هم دور شوند و صله رحم در جامعه ما کم رنگ شود./1309/پ202/ب6

ارسال نظرات