۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۴۳۳۵۱
امام جمعه موقت زنجان:

مردم از رفتار و اخلاق پیامبر الگوبرداری کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤولان نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان گفت: یکی از الگوهای رفتاری پیامبر(ص) که همه باید از آن تبعیت کرده و سرلوحه کار خود قرار دهند، اخلاق مهربانانه و کریمانه پیامبر(ص) با همه مردم است.
حجت الاسلام سيد رضا موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید رضا موسوی، امام جمعه موقت زنجان امروز در جلسه درس اخلاق خود در بین طلاب مدرسه عالی سید زنجان، با اشاره به ویژگی های یک وکیل خوب گفت: توکل، یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین مباحث در این دنیا محسوب می شود.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: توکل یعنی همان وکیل گرفتن و ویژگی بارز یک وکیل خوب نیز عبارت است از امانت داری، قدرت بر انجام کار و دلسوزی که همه پیامبران الهی این صفت دلسوزی را نسبت به خلق خداوند و بندگان بیش از همه داشتند.

 

این مسؤول در ادامه خداوند را بهترین وکیل برای انسان ها توصیف و اظهار داشت: پس وقتی که ما به خداوند توکل می کنیم یعنی او را در امورات دنیوی خود وکیل قرار می دهیم و او نیز وکیلی است که برای بندگان خود جز نیکی و خوبی و بهشت چیز دیگری مقدر نمی کند.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه افزود: خداوند برای همه بندگان خود جایگاهی در آخرت تعیین کرده است و اگر همه بندگان وارد بهشت شوند ذره ای برای او تفاوتی نمی کند و اگر همه آنها نیز وارد جهنم شوند باز هم برای خداوند هیچ مشکلی پیش نمی آید پس این جاذبه ها و اعمال دنیوی است که جایگاه ما را در قیامت تعیین می کند.

 

امام جمعه موقت زنجان در ادامه با اشاره به فهم غلط برخی از مردم از واژه توکل تصریح کرد: توکل به این معنا نیست که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و منتظر باشیم که خداوند همه چیز برای ما نازل می کند که البته در قادر بودن خداوند هیچ شکی نیست اما معنای توکل این است که ما تمام توان و ظرفیت وجودی خویش را برای رسیدن به اهداف خاص به کار گیریم و در ادامه و بعد از تلاش های فراوان نتیجه را به خدا واگذار کنیم مانند توکل مسلمانان به خداوند در جنگ بدر.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسلمانان هر زمان به خداوند توکل کرده و به داشته های خود مغرور نشده و امید خود را به غیر خدا نبستند؛ پیروز میادین نبرد بودند ولی هر وقت این توکل کم رنگ شد و یا از بین رفت زمان شکست آنها نیز فرا می سد.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اخلاق کریمه پیامبر (ص) تأکید کرد: یکی از الگوهای رفتاری پیامبر (ص) که همه باید از آن تبعیت کرده و سرلوحه کار خود قرار دهند، اخلاق مهربانانه و کریمه پیامبر (ص) با همه مردم است که یکی از معجزات دین اسلام نیز همان اخلاق پیامبر (ص) بود که با آن، اعراب جزیرة العرب که شخصیت و طریقه زندگی آنها در تاریخ موجود است را سر به راه کرده و آنها را اهل رعایت اخلاق و زندگی کرد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: طلاب نیز باید با روح توکل حرکت کرده و آن را در دروس خود و دروسی که لازمه امروز است سرلوحه کار خود قرار دهند همچنین با توکل، سربازی برای امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری باشند./949/پ202/ب4

ارسال نظرات