۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۴۱۷۸۵
کارشناس راهبردی لبنان:

آل سعود حاضر است تمام سرمایه خود را خرج کند تا امنیت اسرائیل تامین شود/ صهیونیست ها همکاری امنیتی مشخص و کاملی با تکفیری ها دارند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس راهبردی لبنان با تاکید بر این که آل سعود حاضر است تمام سرمایه خود را خرج کند تا امنیت اسرائیل تامین شود، جنایت اخیر صهیونیست ها علیه مقاومت اسلامی را محکوم و تاکید کرد که حزب الله حق پاسخ را برای خود محفوظ می داند.
فيصل الساتر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فیصل الساتر کارشناس مسائل راهبردی لبنان دوشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما ماجراجویی تازه رژیم صهیونیستی علیه جریان مقاومت اسلامی را محکوم و این اقدام را نشانه خوی درندگی و جنایت کاری این رژیم منحوس ارزیابی کرد.
 
وی با تسلیت شهادت برخی از نیروهای حزب الله لبنان در این جنایت آشکار، گفت: شهید عماد مغنیه الگو و سمبلی برای مقاومت و مستضعفان دنیا بود و هیچ کس نمی تواند منکر نقش عماد مغنیه شود، در این جنایت نیز فرزند برومند این شهید والامقام به شهادت رسید.
 
وی افزود: یکی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این حادثه به شهادت رسید و این مساله نشانه جغرافیای وسیع مقاومت است که به یک کشور و ملت اختصاص ندارد.
 
همه گزینه های کشورهای حامی مقاومت روی میز است
کارشناس مسائل راهبردی لبنان گفت: ایران، سوریه، لبنان تمام گزینه های شان روی میز است، دشمن صهیونیستی با این کار مرتکب حماقت شد و باید منتطر پاسخ باشد؛ این جنایت نقض آشکار حاکمیت یک کشور است و همه منطقه را حساس کرده است.
 
وی به تبیین پیامدهای ماجراجویی تازه رژیم صهیونیستی علیه مقاومت پرداخت و تاکید کرد: تکفیری ها و تمام پدر خوانده های شان از جمله رژیم آل سعود در یک قرارگاه کفر و نفاق هستند و می خواهند اشغال فلسطین را قانونمند کنند و از این رو به تکفیری ها همه جانبه کمک می کنند و نباید از این مساله تعجب کرد.
 
کارشناس راهبردی لبنان با بیان این که صهیونیست ها همکاری امنیتی بسیار مشخص و کاملی با تکفیری ها دارند، تصریح کر: آل سعود حاضر است تمام سرمایه خود را خرج کند تا امنیت اسرائیل تامین شود.
 
آل سعود میلیاردها دلار ضرر کرده تا بتواند به اقتصاد ایران ضربه بزند
این کارشناس سیاسی لبنان افزود: آنها پیشرفت ایران در عرصه های مختلف بویژه هسته ای را تحمل نمی کنند، میلیاردها دلار شاهزادگان سعودی ضرر کرده اند تا به اقتصاد ایران فشار بیاورند و نفعش را صهیونیست ها و آمریکایی ها ببرند.
 
کارشناس سیاسی لبنان اضافه کرد: اینها مثلثی هستند علیه محور مقاومت و هر کس بخواهد از جمهوری اسلامی ایران حمایت کند را تحت فشار قرار می دهند.
 
این کارشناس راهبردی مسائل منطقه با محکوم کردن سکوت سازمان ملل و کشورهای اسلامی در قبال تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، اظهار داشت: اینها مردگان متحرکی هستند که انتظاری از آنها نیست و کاملا رسالت خود را فراموش کرده اند.
 
وی اضافه کرد: جمهوری عربی سوریه را از اتحادیه عرب کنار گذاشته اند، صهیونیست ها با وقاحت تمام جنایت می کنند اما صدایی از اتحادیه عرب و کشورهای اسلامی درنمی آید.
 
پول عقل و هوش شاهزادگان سعودی را از بین برده است
وی با بیان این که پول های وهابی و شاهزدادگان سعودی عقل شان را از بین برده است، گفت: آنها بدون اجازه صهیونیست ها کاری نمی توانند بکنند و مدام ایران را متهم به دخالت در امور دیگر کشورها می کنند در حالی که به هیچ وجه این گونه نیست.
 
این کارشناس سیاسی با بیان این که ایران، عراق، سوریه و لبنان می خواهند مستقل باشند، گفت: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اگر نمی خواهند مستقل باشند اشکالی ندارد منتهی چرا دیگران را متهم می کنند.
 
مقاومت حق پاسخ محکم به جنایت رژیم صهیونیستی را برای خود محفوظ می داند
وی ایران اسلامی را محور اصلی مقاومت دانست و گفت: امروز چشم ملت های آزادیخواه به ایران اسلامی و کشورهای حامی مقاومت دوخته شده است؛ آنها به انصارالله یمن نیز اتهام می زنند که از سوی ایران هدایت می شود.
 
فیصل الساتر درباره تاثیر پیامدهای اتفاق اخیر در تحولات منطقه ای و بین المللی گفت: آنچه اتفاق افتاد بسیار خطرناک است، نقض حاکمیت سوریه و ضربه به مقاومت بود، مقاومت حق پاسخ را برای خود محفوظ می داند این حادثه بازتاب های سیاسی هم خواهد داشت که یکی از مهم ترین آنها روشن شدن گروه های مقاومت اسلامی فلسطین است که تکفیری ها دقیقا در راستای اهداف رژیم صهیونیستی حرکت می کنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات