۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۳۸۶۳۹
در سالروز شهادت امام حسن عسکری؛

عزاداری یک میلیون زائر در شهر سامرا

خبرگزاری رسا ـ نزدیک به یک میلیون زائر با وجود تهدیدهای تروریستی در مراسم عزای شهادت امام حسن عسکری(ع) شرکت کردند.
بارگاه امام حسن عسکري(ع) در سامرا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، نزدیک به یک میلیون تن از شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت از شهرهای مختلف عراق در مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در سامرا حضور یافتند.

 

بسیاری از این افراد با وجود تهدیدهای تروریستی از راه های دور و نزدیک با پای پیاده به سامرا روانه شده بودند.

 

این مراسم که به دلیل حضور تروریست های داعش در شهرهای همجوار سامرا از اهمیت فراوانی برخوردار است، تحت تدابیر شدید امنیتی و با حضور نیروهای امنیتی و بسیج مردمی کنترل می شود.

 

سرتیپ جبار عبد عون رییس پلیس سامرا دراین باره گفت: بخش های مختلف نظامی و بسیج مردمی سامرا و شهرهای همجوار در کنترل امنیت این مراسم نقش داشته و نیروهایی نیز از جنوب عراق به سامرا اعزام شده اند.

 

وی تأکید کرد که بیش از 250 هیأت عزاداری در حال خدمت رسانی به زائران بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) هستند.

 

عمار المرشدی مدیر اطلاع رسانی آستان قدس عسکری نیز اظهار داشت که این آستان همه نیروهای خود را برای برگزاری باشکوه این مراسم بسیج کرده است.

 

وی همچنین از مشارکت آستان های حسینی، عباسی و کاظمی در خدمت رسانی به زائران خبر داد و افزود: پیش بینی می شود نزدیک به یک میلیون زائر در مراسم عزای شهادت امام حسن عسکری(ع) شرکت داشته باشند.

 

المرشدی ادامه داد: آزادی برخی از شهرها و روستاهای همجموار سامرا از سوی نیروهای امنیتی و بسیج مردمی سبب افزایش تعداد زائران شده است به گونه ای که راه های منتهی به سامرا پس از 5 سال شاهد پیاده روی مردم جهت شرکت در این مراسم بودند./980/ب902/د

ارسال نظرات