۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۲۳۵۹۶۰
امام جمعه ارومیه مطرح کرد؛

ضرورت توجه به مسائل اعتقادی و اخلاقی معلمان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت توجه به مسائل اعتقادی و اخلاقی معلمان گفت: توجه به امور تربیتی و سلامت دانش آموزان حائز اهمیت است اما نباید موضوع اخلاق دینی معلمان مورد غفلت قرار گیرد.
جلسه شوراي معاونان آموزش و پرورش آذربايجان غربي در دفتر امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه شب گذشته در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: اساسی ترین محلی که باید مسائل تربیتی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد آموزش و پرورش است، دانشگاه ها و سایر مجموعه ها به اندازه این نهاد اهمیت ندارد.

 

 

وی با اشاره به مسایل و مشکلات آموزش و پرورش استان، گفت: مباحثی که قابلیت طرح عمومی دارد و نیازمند فرهنگ سازی است برای پیگیری از طریق تریبون نماز جمعه اعلام شود.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به خطبه های نماز جمعه هفته گذشته، افزود: مسأله تصرف اماکن وقفی در خطبه ها مطرح شد تا شاید افرادی و نهادهای متصرف با ترس از پیامدهای شرعی و قانونی نسبت به بازپسدهی آنها وادار شوند.

 

وی با انتقاد از رسانه های جمعی استان، گفت: انتظار می رود خبرگزاری های استان مباحث مهمی را که در خطبه های نماز جمعه اشاره می شود، پرورش داده و در واقع با انتشار مطالب و جریان سازی به پیگیری این موضوعات کمک کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: موضوع برگزاری اجتماعات پرشور مردم در روز اربعین از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه ارومیه بود که سپاه در این زمینه قدم هایی برداشت اما به نظر می رسد متأسفانه در ارومیه همکاری برای انجام کارهای عمومی وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ضرورت دارد آموزش و پرورش نیز آمار مدارس تصرف شده را اعلام کند تا ائمه جمعه با طرح این موضوع در خطبه های نماز جمعه به حساسیت آن اشاره کرده و بر تحویل این اماکن آموزشی تأکید کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به مسائل اعتقادی و اخلاقی معلمان گفت: توجه به امور تربیتی و سلامت دانش آموزان حائز اهمیت است اما نباید موضوع اخلاق دینی معلمان مورد غفلت قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: با توجه به تعداد کم معلمان از آمار دانش آموزان، اگر تدبیر خوبی اندیشه شده و سرمایه گذاری های لازم انجام شود نتیجه مطلوبتری حاصل خواهد شد.

 

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: معلمان با اخلاق و دین مدار به عنوان مبلغ رسمی می توانند در تربیت صحیح دانش آموزان نقش مؤثری ایفا کنند.

 

گفتنی است، جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش آذربایجان غربی در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات