۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۳۵۴۴۹
خطیب جمعه کربلا در جمع زائران اربعین حسینی:

تهدید عتبات عالیات در سامرا باید جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا تأکید کرد که شهر سامرا همچنان با تهدید داعش مواجه است و نباید با این امر سهل‌انگارانه برخورد کرد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، خطیب جمعه شهر مقدس کربلا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر حرم امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه مناطق بسیاری با هوشیاری ارتش عراق و کمیته‌های مردمی از دست داعش خارج شده است، گفت: باید توجه داشت که هنوز برخی شهرهای مهم در اشغال داعش بوده و شهری مانند سامرا و عتبات عالیات آن  با تهدید این گروه تروریستی مواجه است.


وی خواستار عدم سهل‌انگاری در مورد تهدیدهای تروریستی شد و گفت: پیروزی‌های اخیر نباید موجب ایجاد سستی در بین مجاهدان شود. هوشیاری و آگاهی نسبت به توطئه‌های گروه‌های تکفیری و مقابله با آن از اهمیت بسیار بالایی در دوره کنونی برخوردار است.
 

حجت الاسلام کربلایی افزود: نیروهای امنیتی باید نقشه‌های کارآمدی را برای آزادسازی سایر مناطق عراق و مصون داشتن مردم از گزند تکفیری‌های داعش طراحی کنند.

 

وی به تمجید از اقدامات دولت در شناسایی مفسدین اقتصادی و سیاسی پرداخت و اظهار داشت که باید اقدامات عملی را برای پذیرایی از این تعداد زائر در کربلا انجام داد. شهر مقدس کربلا ظرفیت پذیرایی از میلیون‌ها زائر را ندارد و باید زیرساخت‌های آن را فراهم کرد.
 

نماینده آیت الله سیستانی در کربلای معلی با تأکید بر افزایش چند میلیونی تعداد زائران خارجی اربعین، گفت: باید از همه کسانی که به کمک زائران حسینی شتافتند و آستانه مقدس کربلا را یاری کردند تشکر به عمل آورد. زائران حسینی نیز تلاش کنند استفاده حداکثری را از این زیارت با ارزش داشته باشند و در راستای اصلاح خود و جامعه تلاش کنند./983/ب901/ک
 

ارسال نظرات