۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۳۴۵۹۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اتحاد حوزه و دانشگاه سدی محکم در برابر توطئه های دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: افزایش ارتباط و اتحاد بین حوزه و دانشگاه سدی محکم در برابر اجرای توطئه های دشمنان نظام اسلامی است.
حجت الاسلام يعقوبي - آيين روز دانشجو در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز به مناسبت روز دانشجو در آیین 16 آذر که در محل دانشکده هنر دانشگاه دولتی بجنورد برگزار شد، با بیان این که آرمانخواهی و استکبار ستیزی مهمترین مطالبات دانشجویان در طول تاریخ بوده است، اظهار کرد: این مطالبات دانشجویی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان تداوم داشته و باید پس از این نیز حفظ شود.

 

وی، تولید علم و تربیت نیروی انسانی کارآمد را تکلیف اصلی دانشگاه های کشور دانست و افزود: رسیدن به قله علم دنیا نیازمند استفاده از راه های میان بر و بهره گیری درست از تجربیات و علم دیگر کشورها است و دانشجویان و دانشگاه های ایران اسلامی به خوبی از پس این مهم بر می آیند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دانشگاه های ما می توانند با تولید علم و تربیت نیروی انسانی قوی مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره کشور را حل کرده و نظام اسلامی را در حوزه های مختلف یاری کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه اتحاد حوزه و دانشگاه را در رسیدن به این هدف بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: افزایش ارتباط و اتحاده حوزه و دانشگاه امری ضروری است چرا که این موضوع همانند سدی محکم در برابر توطئه های دشمنان و بدخواهان نظام عمل می کند.

 

به گفته وی افرادی که می خواهند دانشگاهیان و حوزویان را از هم جدا کنند مزدور دشمن بوده و از سوی آن ها مأموریت دارند چرا که با این اتحاد، دشمن مجالی برای اجرای نقشه های خود نمی یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که ارتباط بین حوزه و دانشگاه پیش از انقلاب اسلامی نیز وجود داشت اما پس از انقلاب این ارتباط و اتحاد مستحکم تر شده است، اضافه کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه و طلاب و مدرسان حوزه های علمیه می بایست این اتحاد را قدر دانسته و برای تقویت آن تلاش کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقشه های دشمنان برای محیط دانشگاه، شبهه افکنی و شهوت گستری را دو برنامه اصلی استکبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی برای عقب نگه داشتن دانشگاه های ما از علم روز برشمرد و افزود: دانشجویان و دانشگاه های ایران اسلامی می بایست با برنامه ریزی و تدبیر توطئه های دشمنان را خنثی کرده و با بصیرت اسلامی خود نگذارند نقشه های شوم دشمنان در این محیط اجرایی شود.

 

وی، پایبندی به ارزش های دینی را یکی از ملزومات نقش آفرینی دانشجوی انقلابی و مسلمان دانست و تصریح کرد: بی اعتنایی دانشجویان به ارزش های اسلامی آینده کشور را با مشکل موجه خواهد کرد چرا که مدیران و متولیان چند سال بعد کشور این دانشجویان خواهند بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تجدید پیمان دانشجویان با ارزش های اسلامی، تصریح کرد: حتی اگر دانشجویان به دنبال نام و نان هم باشند باز هم این کار از طریق تجدید پیمان با ارزش های دینی محقق می شود.

 

وی با اشاره به این که دانشگاه ما الگوهای موفقی دارد و دانشجویان می بایست از این بزرگان الگو گیرند، اضافه کرد: یکی از این الگوها که انقلابی گری، اسلام خواهی و دانش جویی را با یکدیگر تلفیق کرده بود، شهید چمران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: شهید چمران یک دانشجو و استاد مؤفق بود که لطافت علمی و سختی های میدان رزم را در هم آمیخته بود و در عین حال از کنار جریانات سیاسی نیز بی تفاوت عبور نمی کرد.

 

امام جمعه بجنورد با یادآوری این که شهید چمران حق محور، خواهان علم و عرفان و طالب معرفت و معنویت بود، اضافه کرد: این شهید بزرگوار اهل نقد بود اما نفی نمی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از دانشجویان خواست تا با تأسی از شهید چمران و دیگر بزرگان انقلابی و اسلامی دانشگاه برای اعتلای کشور و نظام اسلامی تلاش کنند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات