۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۳۴۰۵۳
دبیر جشنواره علامه حلی استان کرمان:

جشنواره علامه حلی به گسترش فرهنگ پژوهش در بین طلاب جوان کمک کرده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره علامه حلی استان کرمان، گفت: هدف از برگزاری جشنواره علامه حلی، ایجاد و گسترش فرهنگ پژوهش در سطح طلاب جوان، رشد علمی و آشنایی آنان با شیوه های نگارش و تحقیق است.
جشنواره علامه حلي

حجت الاسلام انجم شعاع دبیر جشنوراه علامه حلی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار رسا در کرمان، اظهار داشت: تا پیش از این جشنواره، فعالیت های پژوهشی حوزه بیشتر در سطح اساتید و در قالب طرح هایی چون کتاب سال حوزه و نقد کتاب انجام می شد، اما با راه اندازی جشنواره علامه حلی، تحقیق و پژوهش در سطح طلاب جوان نیز گسترده شده است.

 

حجت الاسلام انجم شعاع ادامه داد: این جشنواره چندین سال در مقیاس کشوری و به صورت متمرکز در قم برگزار شد اما چند سالی است که در برخی استان ها، به صورت استانی برگزار می شود. خوشبختانه از سال گذشته، استان کرمان نیز مجوز برگزار کردن جشنواره در سطح استان را دریافت کرد.

 

دبیر جشنواره علامه حلی استان کرمان، خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به 700 مقاله از سوی طلاب جوان به دبیرخانه جشنواره در کرمان ارسال شد، امسال نیز همین برنامه ادامه دارد، با این تفاوت که در برخی مدارس منتخب، جشنواره به صورت مدرسه ای انجام می شود؛ همچنین امسال طلاب باید موضوع و متن مقاله خود را در سامانه کشوری جشنواره علامه حلی ثبت و متن کامل آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

وی ارزیابی مقالات دریافتی را با توجه به حجم بالای آن، کاری سنگینی دانست و گفت: تیم 20 نفره ای از اساتید برجسته حوزه علمیه کرمان، در سه مرحله، مقالات را ارزیابی کرده و در نهایت، داوری را انجام می دهند.

 

حجت الاسلام انجم شعاع خاطرنشان کرد: طلاب جوان می توانند در 10 حوزه ادبیات، فقه و حقوق، اصول فقه،‌ کلام، فلسفه، منطق،‌ علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، اخلاق و تربیت و‌ علوم انسانی مرتبط با دین، به تحقیق و پژوهش پرداخته و مقالات خود را ارسال کنند.

 

وی ادامه داد: هر سال، در کنار موضوعات اصلی، یک موضوع ویژه نیز برای تحقیق اختصاص داده می شود که امسال «بایسته‌ها،‌ آسیب‌شناسی و راه‌های بهسازی فرهنگ» با خرده موضوعات مدیریت، فرهنگ عمومی، جمعیت و اقتصاد مقاومتی به عنوان موضوع ویژه در نظر گرفته شده است.

 

حجت‌الاسلام انجم شعاع افزود: آثار باید در قالب مقاله، کتاب یا پایان نامه تهیه شود و هر نفر می تواند تا 3 اثر ارسال کند، همچنین طلاب می توانند به صورت گروهی به تحقیق و پژوهش بپردازند.

 

دبیر جشنواره علامه حلی استان کرمان در پایان، با اشاره به اثرات مثبتی که این جشنواره در بین طلاب جوان داشته، خاطرنشان کرد: رشد و نشاط علمی، تسلط طلاب بر نوشتن، پژوهش و تحقیق و آشنایی آنان با نکات ویرایشی، بخشی از اثرات مثبت این جشنواره است؛ به همین دلیل، امسال شاهد حضور پررنگ تر طلاب مدارس در جشنواره هستیم./972/ت302/ب4

ارسال نظرات