۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۳۲۷۶۵
آیت الله طبرسی با تجلیل از برگزاری کنگره جهانی جریان های تکفیری؛

روشنگری نسبت به اندیشه مسموم جریان تکفیری رسالت امروز روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی روشنگری نسبت به جریان های تکفیری جهان اسلام و عوامل پشت پرده و حامیان آنها را مهم ترین رسالت امروز روحانیت هوشیار و آگاه دانست و خاطرنشان کرد: علما و روحانیت باید تلاش کنند تا اسلام ناب و حقیقی را به دنیا معرفی کنند و این پرژوه جدید اسلام هراسی دشمن را خنثی کنند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز همایش تجلیل از روحانیان معمر با عنوان هادیان نور در ساری با بیان این که نقش علما و بزرگان دین در جامعه همانند نقش پیامبران الهی در میان مردم است، گفت: روحانیان باسابقه از جایگاه و منزلت بسیار ارزشمندی در جامعه برخوردار هستند.

 

وی با بیان این که مردم از بزرگان دینی جامعه به عنوان سربازان اسلام و امام زمان(عج) یاد می کنند، افزود: باید به دلیل قرار گرفتن در این جایگاه با ارزش شاکر خداوند متعال باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب وضعیت حوزه های علمیه بسیار نامناسب بود، خاطرنشان کرد: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و بینش و نگرش خاص رهبر معظم انقلاب اسلامی به طلاب و روحانیان شاهد فعالیت مرکز خدمات حوزه علمیه در کشور هستیم.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه خاص و ویژه ای به حوزه های علمیه و طلاب دارند، تصریح کرد: ایشان بیدار و آگاه به مسائل بوده و هوشمندانه مشکلات  را دنبال و پیگیری می کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مراجع عظام قم به دلیل برگزاری کنگره جهانی جریان های تکفیری که با حضور علما و شخصیت های جهان اسلام در قم برگزار شد، افزود: بزرگان قم تلاش کردند با برگزاری این کنگره جهانی، جهانیان را متوجه جنایت های کروه های تکفیری کنند.

 

وی با بیان این که گروه های تکفیری نظیر داعش در منطقه به دنبال مشوه، مخدوش و خشن نشان دادن اسلام به دنیا هستند، تصریح کرد: این گروه ها به حتم مسلمان نبوده و عوامل آمریکا بوده و خارج از اسلام هستند و تنها اسلام را به خودشان سنجاق کردند تا با ایجاد رعب و وحشت در دل ملت های جهان بگویند اگر روزی اسلام در دنیا فراگیر شد شرایط این گونه خواهد بود.

 

آیت الله طبرسی روشنگری نسبت به جریان های تکفیری جهان اسلام و عوامل پشت پرده و حامیان آنها را مهم ترین رسالت امروز روحانیت هوشیار و آگاه دانست و خاطرنشان کرد: علما و روحانیت باید تلاش کنند تا اسلام ناب و حقیقی را به دنیا معرفی کنند و این پرژوه جدید اسلام هراسی دشمن را خنثی کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از روحانیت به عنوان سفیران الهی خلق و حق یاد کرد و گفت: روحانیت باید منزه تر، مقدس تر و بهتر از دیگران باشد تا بتواند مأموریت حقیقی خود را در جامعه به خوبی به انجام برساند.

 

وی با بیان این که پیامبران الهی با بیان و زبان مردم را هدایت می کردند نه با طلا و نقره، ادامه داد: امروز روحانیت جایگاه امامت و خطابه که همه از شئون انبیاء الهی است را دار هستند و باید با خلوص نیت به وظیفه دینی، انقلابی و تبلیغی خود عمل کنند.

 

آیت الله طبرسی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات از سوی روحانیان در جامعه تأکید کرد و گفت: روحانیت باید در منابر و خطابه های خود فرهنگ وجوهات را در جامعه احیاء کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات