۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۳۰۴۹۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

اهل بیت بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برخی مشکلات در عرصه های گوناگون گفت: الگوبرداری از سیره و سنت اهل بیت(ع) بهترین عامل تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی و برطرف کردن مشکلات است.
حجت الاسلام مهدوي امين ، مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای سبک زندگی اسلامی، بیان داشت: در راستای ترویج و تقویت سبک زندگی اسلامی تا اندازه ای فعالیت های مؤثری صورت گرفته است.

وی با تأکید بر این که تبیین و تقویت سبک زندگی اسلامی نیاز به برنامه ریزی و فعالیت بیشتری دارد، گفت: بهترین موضوع الگوگیری از اهل بیت(ع) و قیام عاشورا، سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر این که در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی باید در ابعاد گوناگون زندگی خویش از اهل بیت(ع) الگو بگیریم، افزود: الگوگیری از اهل بیت(ع) و قیام عاشورا می تواند در مسائل فردی، خانوادگی و اجتماعی باشد.

وی با اشاره به این که نسل جوان جامعه ما از سبک زندگی اسلامی فاصله می گیرند، خاطرنشان کرد: خانواده ها با الگوبرداری از سیره و سنت اهل بیت(ع) می توانند روش صحیح تربیتی را انتخاب کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان تربیت دینی نسل جوان را بسیار مهم بیان کرد و عنوان داشت: هوشیاری خانواده ها در تربیت فرزندان خویش، مهم ترین راه تبیین، تقویت و گسترش سبک زندگی اسلامی در نهاد مقدس خانواده و جامعه است.

وی در ادامه یادآور شد: اهل بیت(ع) بهترین الگو در زمینه کسب و کار، فعالیت های سیاسی، طهارت و پاکیزگی، ازدواج و تربیت دینی فرزندان هستند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که ازدواج در جامعه امروز به چالشی بزرگ تبدیل شده است، بیان داشت: برای برطرف کردن این مشکل باید از سیره و سنت اهل بیت(ع) پیروی کنیم.

وی با بیان این که امروزه سن ازدواج افزایش یافته است، افزود: انتظارات نسل جوان به ویژه خانواده ها بالا و مشکلات کاری از عوامل دیگر موجب افزایش سن ازدواج است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان تأکید کرد: پیروی از سیره و سنت اهل بیت(ع) بهترین عامل ترویج ازدواج آسان است که بیش از هر نهادی، خانواده باید به این مسأله اهمیت دهد.

وی در ادامه با بیان این که نهادهای فرهنگی در راستای تبیین و ترویج ازدواج آسان، اطلاع رسانی و آگاه سازی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان از هیچ کوششی دریغ نمی کند، ابرازداشت: در راستای سرعت بخشیدن در مسأله ازدواج آسان، بزرگان و خیران نیز باید در این عرصه فعالیت کنند./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات