۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۲۹۶۲۹
رییس مجمع نمایندگان طلاب:

حوزه علمیه به فعالیت تبلیغی در عرصه خانواده بها دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: عدم ترویج ازدواج در بین جوانان باعث خواهد شد خلأ روحی و فساد اخلاقی در فرد ایجاد شود که این روحیات و اخلاق ناپسند پس از ازدواج نیز از بین نخواهد رفت.
خانواده

حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از طلاب و علمای حوزه خواست مسائل مربوط به خانواده را در اولویت تبلیغی خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام حسینی نژاد سن مناسب برای ازدواج را بیست تا بیست و پنج سال عنوان کرد و ضمن فاجعه دانستن سی سال به عنوان متوسط سن ازدواج گفت: خداوند متعال در آیات قرآن وعده داده که اگر بر امر ازدواج تصمیم گرفتید، نترسید زیرا خداوند شما را حمایت خواهد کرد.

 

وی بالا رفتن سن ازدواج را موجب به وجود آمدن فسادهای جانبی در شخصیت فرد عنوان کرد و ادامه داد: عدم ترویج ازدواج در بین جوانان باعث خواهد شد خلأ روحی و فساد اخلاقی در فرد ایجاد شود که این روحیات و اخلاق ناپسند پس از ازدواج نیز از بین نخواهد رفت.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان روش‌هایی برای قناعت و شروع زندگی ساده تأکید کرد: مهم آن است که روحیه فرار از گناه در فرد وجود داشته باشد و جامعه به دور از فساد اخلاقی مسیر تکامل خود را بپیماید و با داشتن چنین روحیه ای حتی جوانان می توانند با هم ازدواج کنند و هر یک در خانه پدری زندگی سابق خود را ادامه دهند.

 

حجت الاسلام حسینی نژاد درباره آماری که نشان دهنده بالا رفتن متوسط سن مردم ایران است، اظهار داشت: این آمارها نشان می دهد، متمولین دارای فرزندان کمتری نسبت به فقرای جامعه ما می باشند و این دلیل محکمی بر مانع نبودن مشکلات اقتصادی در نیل به این مطلوب است.

 

وی به تأثیر مثبت فرزندآوری در استحکام بیشتر خانواده و کم شدن آمار طلاق اشاره کرد و ادامه داد: در صورت ادامه این روند میانگین سنی ما بالا خواهد رفت و در آینده نیروی فکری و کار مملکت کم خواهد بود.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تأثیر سایت‌‍‌ها، رسانه‌ها و ماهواره‌های غربی بر مسائل اسلامی بر فاصله مردم از سنت‌هایشان را قابل توجه ذکر کرد و ادامه داد: غربی‌ها می‌گویند اگر میانگین سنی مردم ایران بالای چهل سال باشد روحیه مقاومت در آنها تضعیف و روحیه سازش کاری در آنها تقویت خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسینی نژاد با اشاره به خطر بزرگ افزایش سن مردم یک جامعه و این که مشکلات بزرگی جامعه آینده با آن رو به رو خواهد شد، گفت: کشورهایی که متوسط سن مردم آنها بالا رفته از کشورهای دیگر مهاجرانی می پذیرند که حتی در شأن ملت خود نمی دانند.

 

وی حوزه و روحانیت را دارای ابزار تبلیغاتی همچون منبر، کتب، رسانه ملی، تریبون ائمه جمعه و تبلیغ چهره به چهره دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) به محبت و ارتباط خانوادگی مناسب و تربیت خوب تشویق کرده‌اند و در این برهه از زمان طلاب و علمای حوزه بایستی به این مهم توجه خاصی داشته باشند و این موضوع را در تبلیغ خود مورد توجه قرار دهند./836/ت302/س

ارسال نظرات