۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۲۹۶۱۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

انقلاب اسلامی ادامه دهنده قیام حسینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران به نقش امام سجاد(ع) در تبیین صحیح نهضت عاشورا اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) تداوم بخش قیام عاشورا بودند و با انتقال پیام عاشورا به مردم، در نهادینه کردن این قیام در جامعه نقش بسزای داشتند.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی، امام جمعه گلوگاه شب گذشته در جمع عزاداران حسینی این شهرستان با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) افزود: اقدامت امام سجاد(ع) بعد از حادثه کربلا موجب شد که فرهنگ عاشورایی جهانی شده و این امام بزرگوار در تبلیغ فلسفه شهادت امام حسین(ع) نقش مهمی ایفا کردند.

 

وی با بیان این که امام سجاد(ع) نماد ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و جور یزیدیان بود، ادامه داد: لزوم شناخت دقیق قیام عاشورا دشمن شناسی است و سربلندی در دنیا نیازمند درس گرفتن از نهضت کربلا است.

 

امام جمعه گلوگاه گفت: امام حسین(ع) برای برپایی حق و عدالت و ارزش های اسلامی و الهی قیام کرد و امام سجاد(ع) نیز با استفاده زا همین قیام و با خطبه های آتشین و همراهی حضرت زینب کبری(س) در نهادینه کردن پیام عاشورا و انتقال آن به جامعه نقش بسزایی داشته است.

 

حجت الاسلام میراحمدی بیان داشت: قیام امام خمینی(ره) و ملت ایران نیز برگرفته از قیام حسینی و برای مبارزه با ظلم و ستم مستکبران بود و اکنون انقلاب ما در ادامه و استمرار قیام بزرگ کربلا است چرا که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب حسینی است.

 

وی گفت: اگر خطبه های آتشین حضرت زینب(س) در بعد از عاشورا و انتقال این پیام از سوی امام سجاد(ع) در سال های بعد از عاشورا نبود این قیام اکنون جهانی نمی شد و الگو و نمونه آزادگان جهان قرار نمی گرفت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، نگهبانی از فرهنگ وحی، دین و معرفت را از جمله مسائل مهمی دانست که امام سجاد(ع) به آن اهتمام ویژه داشتند و  توانستند بهترین بهره‌برداری تبلیغی را در مسیر راه کربلا به کوفه و از کوفه به شام داشته باشند.

 

حجت الاسلام میراحمدی افزود: راه رسیدن به کمال و رستگاری در پیشگاه خدا از مسیر عاشورا و ارزش‌های عاشورا عبور می کند و به همین دلیل باید با اطاعت پذیری از زندگی اهل بیت(ع) و سیره و روش ائمه اطهار(ع) در این جهت کوشا بوده و در  جهت تبیین ارزش های عاشورایی تلاش کنیم./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات