۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۲۹۳۶۱
استاد حوزه و دانشگاه:

راه و منش سیدالشهدا محو خواسته های خداوندی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که راه و منش سیدالشهدا محو خواسته های خداوندی است، گفت: استکبار امروز با جوانان شیعه که دارای بینش و روشنگری و بیداری برخواسته از متن دین دارند دارای تعارض است و به هر طریق سعی می کند که این تفکر گسترش نیابد.
حجت الاسلام گرجيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان، استاد حوزه علمیه قم امروز در جمع عزاداران حسینی در هیأت یا فاطمه الزهرای بابل شعار بزرگ قیام امام حسین(ع) را هیهات من الذله بیان کرد و گفت: هیهات من الذله فریاد بزرگ حسینی در تاریخ برای همه آزادمردان است.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در پرتو نهضت امام حسین(ع) توانست انقلاب اسلامی را ایجاد کند و مقام معظم رهبری هم در امتداد راه امام راحل، سیدالشهدا(ع) را الگو خود قرار داده اند.

 

استاد مرکز جامعه المصطفی قم با  بیان این که برای پایداری انقلاب اسلامی باید همواره آزادیخواهی و شعار هیهات من الذله را در راس سیاست های نظام قرار داد، تصریح کرد: علیرغم اعتراف مقامات آمریکایی و انتشار اسناد دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران و جنایت های استکباری این کشور متأسفانه بعضی از افراد تازه به دوران رسیده می گوید ما با فتح لانه جاسوسی غرور ملی آمریکایی ها را شکستیم.

 

وی با انتقاد از برخی اظهار نظرهای مسؤولان و هشدار عدم تطبیق برخی گفتارها با مبانی سیاسی اسلام خاطرنشان کرد: جای تأسف است که علیرغم اعمال شدیدترین فشارها و تحریم های غیر قانونی علیه ایران از سوی آمریکا از زبان برخی مسؤولان شنیده می شود که توافق ژنو به خاطر الطاف آمریکا است.

 

حجت الاسلام گرجیان به رابطه مستکبران با مستضعفان و ملت های آزادی خواه پرداخت و گفت: همانطور که حضرت امام خمینی(ره) خط مشی سیاسی این کشور را تعیین کردند رابطه ما با آمریکا مثل رابطه گرگ و میش است.

 

وی الگوی عملی امام حسین(ع) و قیام در برابر استکبار عصر را مورد اشاره قرار داد و افزود: قیام امام حسین(ع) انقلابی از جنس دینامیکی و درونی نبود بلکه انقلابی برخواسته از ایمان و باورهای خدایی برای اقامه فرامین الهی بود.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم ضمن بیان این مطلب که راه و منش سیدالشهدا محو خواسته های خداوندی است، اذعان کرد: استکبار امروز با جوانان شیعه که دارای بینش و روشنگری و بیداری برخواسته از متن دین دارند دارای تعارض است و به هر طریق سعی می کند که این تفکر گسترش نیابد.

 

وی ادامه داد: انسان مرگ را می چشد نه آن که مرگ اورا از بین ببرد و به همین دلیل بر اساس اعتقاد درونی جوان متین شیعه ، مرگ در راه خدا راهی برای رسیدن با جاودانگی و تقرب به درگاه الهی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، مرگ واقعی را در پرتو زندگی توأم با ذلت بیان کرد و ادامه داد: اگر در مرگ آزاد اندیشی باشد آن راه سعادت و زندگی با نامردان عالم یک زندگی رذالت بار است.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن حق دارد از مکتبی که مرگ در راه خدا را نه تنها عار نداند بلکه آن را با تاسی از قاسم ابن الحسن احلی من العسل بداند بترسد.

 

حجت الاسلام گرجیان تبعیت از ولایت را مورد تاکید قرار داد و گفت: کوفیان با رها کردن اهل بیت(ع) راه را گم کردند و ما نیز اگر می خواهیم راهمان گم نشود تبعیت محض از ولایت فقیه داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: عده ای می خواهند نور خدا را با دهانشان و از هر راهی که می توانند، خاموش کنند اما باید بدانند که نور حسینی خاموش شدنی نیست./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات