۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۲۹۲۳۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر:

قیام امام حسین نماد ظلم ستیزی و مقابله با دشمن است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر گفت: قیام امام حسین(ع) نماد ظلم ستیزی و مقابله با دشمن است.
رييس اداره تبليغات اسلامي بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر امروز دوشنبه در اجتماع بزرگ عزاداری هیأت مذهبی بهشهر  گفت: امام حسین(ع) نماد ظلم ستیزی و مقابله با دشمن است.

 

وی از عاشورا به عنوان یک فرهنگ بزرگ در تاریخ یاد کرد و افزود: درس های بزرگ امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با ظلم و ستم، ولایتمداری از این فرهنگ ارزشمند و الهی برجای مانده است که باید در جامعه اسلامی نهادینه شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان این که اکنون مهم ترین تلاش دشمن بر ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است و برای بر هم زدن وحدت در ایران اسلامی نقشه‌های شومی در سر داشت و بارها با ایجاد تفرقه قومی و مذهبی در این زمینه تلاش کرده است، ادامه داد: اما ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی همواره با پیروی از ولی فقیه با اتحاد در کنار هم بوده و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.

 

این مبلغ دینی، ماه محرم را بهترین فرصت برای تعمیق و ترویج فرهنگ مقابله با ظلم و استکبارستیزی و تقویت روحیه ولایتمداری در بین آحاد جامعه دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از پیام های مهم عاشورا ولایتمداری بوده، ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین و انتقال فرهنگ عاشورا به  نسل جوان و نوجوان جامعه است که همه ما مسؤولان، مداحان، هیأت های مذهبی، وعاظ و سخنرانان  باید در این زمینه تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام بابایی با بیان این که حضور پرشور هیأت های مذهبی در عزاداری امام حسین(ع) در روز تاسوعا بیانگر دلداگی مردم به اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: این اتحاد و همبستگی را باید در صفوف خود حفظ کرده و در جهت رشد و بالندگی اسلام تلاش کنیم/

 

وی با بیان این که هیأت های مذهبی نقش اثرگذاری در دفع توطئه های دشمنان عهده دار هستند، خاطر نشان کرد: در این رابطه باید با بهره برداری درست از عبرت های عاشورا و درس های بزرگ این قیام و همچنین ولایتمداری در جهت مقابله با دشمن حرکت کرده و باید در این زمینه بسیار هوشمندانه عمل شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر در ادامه سخنان خود همچنین به وظیفه مداحان اهل بیت(ع) در این ماه اشاره کرد و گفت: مداحان باید در عزاداری‌های حسینی توصیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری را جامع عمل بپوشانند و از ورود خرافات، انحرافات و تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان و شیعیان به مجالس عزاداری جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام بابایی افزود: در شرایط فعلی لازم است مبلغان و مداحان با بصیرت و آگاهی بیشتری نسبت به گذشته در سخنرانی‌ها و مجالس حضور پیدا کنند و در این زمینه از همه ظرفیت برای آگاهی بخشی به جامعه استفاده کنند.

 

به گزارش رسا، امروز همزمان با تاسوعای حسینی مردم شهرستان بهشهر در قالب هیأت های عزاداری و دسته های زنجیر زنی و سینه زنی در خیابان هفت تیر جنب مصلی بهشهر تجمع کرده و به سوگواری سالار شهیدان پرداختند./1317/202/ب1

ارسال نظرات