۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۲۹۰۶۹
نماینده خبرگان رهبری:

ورود زودهنگام به انتخابات به صلاح نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: علما دعوایی بر سر قدرت ندارند، این ما هستیم که گمانه‌زنی‌ها را مطرح می‌کنیم و در نهایت باعث اختلاف می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی‌کنی، با تأکید بر این‌که صحبت از انتخاب رییس مجلس خبرگان، بسیار زود است، اظهار داشت: شروع زود هنگام چنین مسائلی به صلاح نیست.

 


وی با بیان این‌که ورود زودهنگام به این مسائل دل‌ها و ذهن‌ها را مشغول می‌کند، خاطرنشان کرد: باید همه همت‌مان را در اداره کشور متمرکز کنیم. امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان مدیریت جهادی نامگذاری شده است، از این رو باید جهاد کنیم تا مشکلات کشور حل شود.

 


عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای پیش‌هنگام، وقت را می‌گیرد و بگو‌مگوها و بداخلاقی‌ها را پیش می‌آورد، برخی علیه عده‌ای دیگر صحبت می‌کنند، فضای جامعه گناه آلوده و به دنیا هم این شرایط منعکس می‌شود. این مسأله مضرات اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی زیادی دارد. برای این‌که وقتی به اینگونه مسائل مشغول شویم در تولید و مسائل اقتصادی تأخیر و کم‌توجهی حاکم می‌شود.

 


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که در انتخابات‌ دیگر هم ورود زودهنگام آسیب می‌رساند، از این رو باید در وقت خودش ورود کرد، گفت: معلوم نیست ورود زودهنگام به انتخاب رییس مجلس خبرگان از کجا شکل گرفته، سیاست بازی‌ها، ما را آلوده کرده و نمی‌توانیم خودمان را کنترل کنیم، بنابراین مسائلی را مطرح می‌کنیم که آفاتی را نیز به همراه خواهد داشت.

 


وی گفت: انتخاب رییس مجلس خبرگان مسأله‌ای ساده است، در مجلس خبرگان، همه از علمای تراز اول کشور هستند و همه علما، قدر رهبری را می‌دانند و برای ایشان نیز حرمت قائلند و حافظ نظام و انقلاب هستند، در این مجلس افراد مرموز و پیچیده و مخالف وجود ندارد که باعث نگرانی کسی شود.

 


عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: روزی که اجلاس مجلس خبرگان در اسفند ماه برگزار شود در همان ساعات اولیه مسأله حل می‌شود. این دیگر مشکل ندارد و این همه داد و بیداد هم نمی‌خواهد، البته همه اعضای مجلس خبرگان حق دارد که کاندیدا شود و خبرگان تصمیم می‌گیرند که چه کسی رییس مجلس شود.

 


وی ادامه داد: تمامی اعضای مجلس خبرگان عالم هستند و می‌توانند تصمیم بگیرند، هر کس هم که رأی آورد رییس مجلس خبرگان می‌شود؛ این یک اصل کلی است اما هر چه وزنه بالاتر باشد مدیریت بهتر خواهد بود، این هم یک امر عقلی است.

 


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با اشاره به دوران ریاست آیت‌الله مهدوی‌کنی در مجلس خبرگان تصریح کرد: خبرگان به آیت‌الله مهدوی اعتماد داشتند، چراکه وی شخصیت علمی شناخته شده بود، این ویژگی علمای ماست که دنبال مقام با ولع نمی‌روند، آیت الله مهدوی کنی ابتدا نمی‌خواست که رییس مجلس خبرگان شود، تا بالاخره به اصرار اعضا قبول کرد.

 


این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: علما دعوایی بر سر قدرت ندارند، این ما هستیم که گمانه‌زنی‌ها را مطرح می‌کنیم که باعث اختلاف می‌شود و این اختلافات در میان مردم پمپاژ خواهد شد که شایسته نیست و باید از آن پرهیز شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات