۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۲۷۳۸۰
نماینده خبرگان رهبری:

آیت الله مهدوی کنی به دلیل عشق به طلبگی در مدرسه ماند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی علت اسکان آیت الله مهدوی کنی روبروی مدرسه حجتیه را عشق و تواضع وی نسبت به طلاب و حوزه های علمیه دانست.
حجت الاسلام هاشم هاشم زاده هريسي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی کنی، به تشریح ابعاد شخصیتی آن فقیه مجاهد پرداخت.

 

وی با بیان خاطره ای از رییس فقید مجلس خبرگان رهبری در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال 1339 زمانی که طلبه جوانی بودم از حوزه علمیه تبریز به قم سفر کردم و در آنجا با کرامت و اخلاق این عالم ربانی از نزدیک آشنا شدم.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری به نقش آیت الله مهدوی کنی در تقویت وحدت و مذهب شیعه در آن روزگار اشاره و تصریح کرد: در زمان سفرم به قم در مدرسه حجتیه اسکان گزیدم که منزل ایشان هم روبری ما بود و من که در آن زمان طلبه جوانی بودم دورادور با روحیات اعتقادی و فقهی این عالم ربانی آشنا شدم.

 

وی علت اسکان آیت الله مهدوی کنی روبروی مدرسه حجتیه را عشق و تواضع ایشان دانست و افزود: شخصیت و منش وی فراتر از حضور در یک مدرسه بود، زیرا علما زمانی که تحصیلات فقهی‌شان زیاد می‌شد، به منظور تبلیغ و ترویج دین و امامت به محلات بزرگتری می رفتند اما ایشان به خاطر عشق وجودی به تحصیل و طلبگی به همراه برادرش در مدرسه ماندند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که شاگردی من از اعمال آیت الله مهدوی کنی بود، گفت: ما در آن زمان همیشه چشممان به رفتار و کرامت آیت الله مهدوی کنی بود و در همسایگی از ایشان الگو برداری می کردیم و به عنوان یک معلم و مربی فرزانه برای ما به حساب می آمد و این در حالی بود که خود ایشان نسبت به این مسئله که ما او را به عنوان مربی رفتارش را مدنظر داشتیم، آگاه نبود.

 

گفتنی است، آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی 14خردادماه پس از بازگشت از مراسم ارتحال امام خمینی(ره) دچار حمله قلبی شد و به کما رفت و با وجود تلاش زیاد تیم پزشکی بیمارستان‌های بهمن و رجایی آیت‌الله مهدوی کنی صبح روز سه شنبه به دیار باقی شتافت./935/پ203/ب4

ارسال نظرات