۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۲۶۸۷۳
استاد حوزه و دانشگاه:

عمر با برکت آیت الله مهدوی کنی وقف خدمت به نظام اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مدیریت جهادی آیت الله مهدوی کنی(ره) در همه امور درس بزرگی برای دوست داران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت مداران واقعی است.
امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با تسلیت ارتحال جانسوز و جانگداز آیت الله مهدوی کنی، گفت: این عالم گرانقدر شخصیت وارسته و مؤمن حقیقی خدا بود که با بصیرت خود در مسیر ولایت قرار گرفته و ذوب در ولایت شده اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: زندگی نامه این مجاهد خستگی ناپذیر بیانگر شخصیت حقیقی این عالم بزرگ و یار دیرین امام راحل و رهبر عظیم الشان بوده که همه مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می توانند با بهره گیری از این مسیر نورانی در عصر فعلی همانند ایشان پشتیبان ولی فقیه بوده تا لطمه ای از سوی دشمنان قسم خورده این مملکت امام زمانی(ع) وارد نشود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر، ادامه داد: این شخصیت فرهیخته و وارسته هم در باب علم مسیر الهی را طی کرده اند و هم در مسیر ولایت پذیری به دستور خداوند متعال در دوران خفقان ستم شاهی با حمایت بی دریغ خود توانسته جانانه از ولایت فقیه دفاع کرده و یار دیرین امام راحل باشند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که آیت الله مهدوی کنی(ره) نمونه بارز صداقت، درستی و پاکی بوده و توانسته درس بزرگی را به همه دوست داران نظام و انقلاب و رهبری بدهند، خاطرنشان کرد: ایشان در دوران عمر با برکت خود هیچ گاه از مسیر صحیح انقلاب خارج نشدند و همواره پشیبان انقلاب و ولایت بودند. 

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که انسان تنها زمانی که در آرامش باشد و همه چیز به نفع ایشان باشد در این مرحله مطیع امام و رهبری باشد کافی نیست، گفت: بلکه زمانی که در مرحله آزمون قرار گرفت اگر در آنجا بتواند خود را وقف نظام کند و پشتیبان امام و رهبری و در یک بیان ولی فقیه باشد شرط حضور و بصیرت است که در واقع مرحوم آیت الله مهدوی کنی این خصیصه بصیرتی را دارا بودند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی(ره) در نخستین روزهای شروع انقلاب با بصیرت خود در کنار معمار کبیر انقلاب بودند و در نخستین شورای فرهنگی که به دستور امام راحل تشکیل شد صادقانه در پیروی از فرامین امام راحل جهت تحقق آرمان های مقدس انقلاب اسلامی ایران حضوری فعال داشتند که این بیانگر شخصیت خدوم ایشان است.

 

وی تصریح کرد: در جریان استقبال از امام راحل این عالم وارسته با حضور در کمیته استقبال از معمار کبیر انقلاب توانسته اند همانند عالمان بزرگ دینی ایران عزیز سبب عزت و سربلندی این نظام مقدس شوند.

 

وی با بیان این که این عالم وارسته با افکار بلند و والای خود با بهره گیری از آیات نورانی قرآن و احادیث و با شکل دادن این جامعه روحانیت و استفاده از فرهیختگان و اندیشمندان ایران عزیز سبب عزت و سربلندی این نهاد مقدس شد، گفت: از افتخارات این عالم بزرگ و شاگرد مکتب امام راحل عضویت در بازنگری قانون اساسی بوده تا در این سنگر نیز همانند سنگرهای دیگر سبب افتخار مردم در این نظام مقدس شوند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات