۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۲۶۰۶۳
حجت‌الاسلام حسینی اراکی:

تلاش گروهک تروریستی داعش احیای خلافت عباسی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی اراکی هدف گروهک‌ تروریستی داعش از تصرف کشورهای لبنان، عراق، سوریه، کویت، اردن و دیگر کشورهای اسلامی را احیای دولت و خلافت عباسی دانست.
داعش کشتار اقليت هاي عراقي به وسيله داعش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که با حضور گسترده مردم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، بزرگترین معروف را بیان ولایت امیرمؤمنان(ع) دانست.

 

وی ادامه داد: وظیفه همه مردم بیان ولایت ائمه اطهار(ع) به فرزندان خود است؛ ولایتی که در روز غدیر خم سبب اکمال دین، اتمام نعمت و راضی شدن خدا به اسلام شد.

 

استاد حوزه علمیه قم تمام مشکلات جهان اسلام را ناشی از انحراف افراد از مسیر امامت و ولایت خواند و بیان داشت: میان امامت و ولایت با خلافت و حکومت بسیار تفاوت وجود دارد که اکثر مسلمانان به سبب تشخیص ندادن این فرق گرفتار گمراهی شدند.

 

وی افزود: اکثر مسلمانان امامت را در خلافت و حکومت تعبیر کرده و حتی ظالمان را امام خود قرار دادند؛ این افراد معتقد به انتخاب خلیفه مسلمانان از سوی مردم، بزرگان و حتی خود خلیفه هستند، در این مسیر حتی کار به جای رسیدن که برای رضای خدا فرزند پیامبر(ص) یعنی امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.

 

حجت‌الاسلام حسینی اراکی با بیان این‌که امامت یک منصب الهی است، عنوان کرد: امام باید تمام ویژگی‌ها پیامبر(ص) جز نبوت را داشته باشد؛ باید معصوم هم باشد، به عقیده ما مردم هیچ حقی در انتخاب امام(ع) ندارند؛ چرا که امام را باید خدا و پیامبر(ص) معرفی کنند.

 

وی تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام نیز همواره میان امامت و حکومت مبارزه وجود داشته است و امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهد امامت و ولایت در برابر تفکر ریأست مبارزه می‌کنند؛ تفکری که امروزه وهابیت، تکفیری‌ها و داعش از آن پیروی می‌کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که گروه‌های تروریستی همانند داعش دست ساخته استکبار و آمریکا هستند، گفت: این گروه قریب به 20 سال پیش از سوی استکبار به ویژه آمریکا ایجاد شد.

 

وی یادآور شد: هدف گروهک‌ تروریستی داعش تصرف لبنان، عراق، سوریه، کویت، اردن و دیگر کشورهای اسلامی برای احیای دولت و خلافت عباسی است و در این راه شیعیان و پیروان اهل‌بیت(ع) را به بهانه حکم کفر می‌کشند./993/پ202/ج

ارسال نظرات