۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۲۵۵۷۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان تأکید کرد؛

ضرورت آسیب ‌شناسی فرهنگ عزاداری در محرم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر ضرورت آسیب ‌شناسی فرهنگ عزاداری در محرم، گفت: آگاهی دینی هیأت های مذهبی باید ارتقا یابد.
حجت الاسلام مهدوي امين ، مديرکل تبليغات اسلامي لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان، صبح امروز، در دیدار با رییس شورای هیأت مذهبی کشور که در سازمان تبلیغات این استان برگزار شد، گفت: هیأت مذهبی در لرستان از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

وی با تأکید بر ضرورت آسیب ‌شناسی فرهنگ عزاداری در ماه محرم، افزود: با توجه به ظرفیت بالای هیأت های مذهبی در لرستان، ساماندهی آنها باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: شورای هیأت های مذهبی باید در راستای ارتقای آگاهی ‌های دینی و تغذیه فکری اعضای این هیأت ها با برنامه‌ریزی اصولی و مناسب در این راستا تلاش کند.

وی با بیان ضرورت آسیب ‌شناسی فرهنگ عزاداری در ایام محرم، آسیب شناسی فرهنگی مناسبت های مذهبی و ارائه راهبردهای عملی جهت زدودن آسیب ها در جامعه از مهم ترین اهداف شورای هیأت های مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه افزایش مدیریت مشارکتی در تصمیم سازی های فرهنگی، اجرای فعالیتها و جلب مشارکت های مردمی از طریق صدور مجوز را از دیگر اهداف شورای هیأت های مذهبی دانست.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که هیأت های مذهبی توان مهم و اثرگذاری در نظام اسلامی هستند، عنوان داشت: رشد، بالندگی و پویایی این تشکل ها نیازمند تشکیلات مناسب و مستحکم است.

همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام روح الدین دریکوند، رییس شورای هیأت های مذهبی کشور در سخنانی ابرازداشت: تعامل و همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با شورای هیأت های مذهبی و تشکل های دینی جای قدردانی دارد.

حجت‌الاسلام دریکوند با اشاره به این که شورای هیأت های مذهبی، نهادی مردمی است، افزود: این شورا با نظارت و هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فعالیت‌های دینی انجام وظیفه می‌کند./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات