۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۲۲۳۵۶

طرح جامع نهضت قرآن آموزی در حاشیه شهر مشهد آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ دیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح نهضت قرآن آموزی در حاشیه شهر مشهد با رویکر گسترش و توسعه فعالیت های قرآنی آغاز می شود.
طرح جامع نهضت قرآن آموزی در حاشیه شهر مشهد آغاز می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز دوم مهر در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی که در استانداری خرسان رضوی برگزار شد، به تشریح ساختار فعالیتی این شورا پرداخت.

  

وی با بیان این که هدف از تشکیل این شورا ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی، موسسات و گروههای غیر فعال دولتی در جهت هم افزایی و ارتقا فعالیت های قرآنی در سطح ملی و بین الملل است، تصریح کرد: تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و تمسک به تعالیم آن،تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ارتقاء التزام عملی به قرآن کریک در ابعاد فردی و اجتماعی از دیگر اهداف تشکیل این شورا است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت، تصمیم گیری و برنامه ریزی کشور، توسعه مهادت های روانخوانی، صحیح خوانی و درک معنای قرآن کریم در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان، تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در اقشار مختلف جامعه و ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوزه فرهنگ عمومی از دیگر اهداف تشکیل این شورا است.

 

وی درادامه به بیان وظایف شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی پرداخت و اظهار داشت: تهیه و تصویب شاخص های توسعه فرهنگ قرآنی و تصویب شاخص های ارزیابی و نظارت بر فعالیت های قرآنی و ایجاد سازو کارهای لازم برای هماهنگی و تعامل موثر در زمینه فعالیت های قرآنی از مهمترین وظایف این شورا است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که 21 مؤوسسه و دستگاه عضو شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی در استان هستند، تصریح کرد: چهار کارگروه در راستای هماهنگی این فعالیت ها در استان با همکاری نهادهای ذیربط تشکیل می شود.

 

وی درادامه از آغاز طرح نهضت قرآن آموزی در حاشیه شهر مشهد خبرداد و گفت: در راستای توسعه فرهنگی این طرح تا پایان سال با همکاری موسسات قرآنی در حاشیه شهر مشهد برگزار می شود.

 

منصوری، نماینده اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این نشست از شرکت بیش از 671 هزار دانش آموز در مسابقات قرآن خبرداد و گفت: دانش آموزان در مسابقات قرآنی با 9 گرایش بین دختران و پسران شرکت کردند.

 

وی درادامه افزود: در حال حاضر 350 مرکز مهدکودک با رویکرد قرآنی از آموزش و پرورش استان مجوز فعالیت گرفته اند، اظهار داشت:140 مدرسه قرآن برنامه های خاص قرآنی برای گروه های مخاطب دارند.

 

وی درادامه از جذب 400 مربی تخصصی قرآن در استان خبرداد و اظهار کرد:  احیای دارالقران ها نیز در دستور کار قرار دارد و این درحالی است که در حال حاضر 53 مرکز دارالقرآن با مجوز آموزش و پرورش مشغول به فعالیت است.

 

نماینده اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: 15 طرح فرهنگی و هنری نیز با رویکرد قرآنی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در سال جاری در مدارس اجرا می شود.

 

گفتنی است؛ دیگر نمایندگان دستگاه های اجرایی نیز به تشریح فعالیت های خود در این زمینه پرداختند./934/پ202/ب5

 

ارسال نظرات