۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۲۱۴۹۱
میثاق طلبگی(28)

طلاب یاوران شایسته رهبر معظم انقلاب باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام القائم با بیان این‌که میثاق طلبگی، عهد و پیمان با اسلام، انقلاب و امام زمان(عج) برای خدمت در راه خدا است، از طلاب علوم دینی خواست که یاوران شایسته‌ای برای رهبر معظم انقلاب باشند.
حجت الاسلام سيد مجتبي بدري
حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی بدری مدیر حوزه علمیه امام القائم علیه‌السلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شروع سال تحصیلی حوزه های علمیه، گفت: به لطف خداوند سال تحصیلی جدید همراه با خیر و برکت برای طلاب و دانشجویانی که در جهت تبلیغ دین مبین اسلامی در حال تحصیل هستند خواهد بود.
 
مدیر حوزه علمیه امام القائم ادامه داد: افرادی که به محیط حوزه علمیه وارد می شوند باید بدانند که توفیق حضور در چه مکان مقدسی را پیدا کرده‌اند. باید بدانند که روحانیت چه جایگاه و وظایفی دارد. ما پیش از ورود طلاب جدید به حوزه علمیه، با استفاده از کتاب "میثاق طلبگی" آنها را با محیط حوزه و نحوه تحصیلشان آشنا کرده‌ایم.
 
وی با اشاره به نقش روحانیت در تعالی و رشد جامعه اسلامی، اظهار داشت: متأسفانه در جامعه کنونی ما معضلات بسیاری در فرهنگ، اقتصاد و دیگر زمینه ها وجود دارد. طلاب و روحانیون افرادی هستند که برای از میان برداشتن این معضلات وارد کار می شوند. درست است که اصلی ترین وظیفه روحانیت تبلیغ و ترویج دین اسلام است اما پاسداری از دستاوردهای انقلاب و حفظ جامعه اسلامی نیز از دیگر وظایف روحانیون می باشد.
 
حجت الاسلام بدری با بیان این‌که زندگی در جمهوری اسلامی ایران لطف خداوند بود که نصیب ما شد، افزود: این‌که رهبری بزرگی هدایت جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد از نعمات انقلاب اسلامی است و ما طلاب باید یاورانی شایسته برای رهبر فرزانه انقلاب باشیم.
 
وی خطاب به طلبه‌ها گفت: طلبه‌ها در بهترین مکان قصد دارند تا بهترین علم‌ها را بیاموزند بنابراین به آنان توصیه می‌کنیم که قدر خود را بدانند، چرا که توفیق یادگیری یک علم مقدس را کسب کرده اند.
 
مدیر حوزه علمیه امام القائم با بیان این‌که علمی که در راه خدا کسب شود هیچگاه از بین نمی رود، تصریح کرد: وقتی به دانشمندان یا بزرگان علمی که پا به سن گذاشته اند نگاه می کنیم می بینیم که دیگر توانایی تحصیل و یا تدریس ندارند اما ما شاهد این هستیم که علمای دین حتی در سن‌ بسیار بالا نیز با راهنمایی‌هایشان مسلمانان را هدایت می کنند که این موضوع بیانگر جایگاه والای علم الهی است.
 
وی درباره میثاق طلبگی که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید داشته اند، گفت: میثاق طلبگی، عهد و پیمان با اسلام، انقلاب و امام زمان(عج) است. ما به امام عصر خود تعهد می دهیم که یک سرباز مسلح به علم روز بوده و در جهت تحقق جامعه ای مهدوی تلاش می کنیم و همینطور متعهد می شویم که برای خدمت در راه خدا همیشه در صحنه باشیم./9590/ت302/ی
ارسال نظرات