۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۲۰۷۶۰
مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان:

طلاب با آگاهی کامل وارد حوزه های علمیه شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان با بیان این که طلاب با آگاهی کامل وارد حوزه علمیه شوند، گفت: طلبگی وسیله و ابزاری است برای رسیدن به کمال انسانیت که توکل به خدا موتور محرکه آن است.
حجت الاسلام محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام بلال محمدی، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان، امروز در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران استان زنجان، دروس طلبگی بدون حضور خداوند را بی معنا دانست و گفت: طلاب باید توجه کنند که در فرایند تحصیل خدا را از یاد نبرده و به فکر او باشند چرا که دروس طلبگی بدون حضور او معنا ندارد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طلاب باید از همان ابتدای طلبگی هدفمند عمل کنند و آن هدف هم رسیدن به اوج قله کمال باشد که در این صورت منجر می شود به تفویض امور به خداوند به این معنا که همیشه به او به عنوان موتور محرکه رسیدن به رشد و بالندگی توکل می کنیم.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان در ادامه با اشاره به این که طلاب به طلبگی به عنوان یک ابزار نگاه کنند تصریح کرد: برای یک طلبه، طلبگی باید وسیله ای باشد برای رشد و به کمال رسیدن و نگاه هم باید نگاهی ابزاری باشد تا بتواند از این راه، مفید عموم واقع شود که البته نباید این حرکت ایستا داشته باشد.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این که طلاب باید با آگاهی تمام وارد حوزه علمیه شوند گفت: طلاب باید با علم و آگاهی کامل وارد وادی طلبگی شوند و توشه ابتدایی و آغازین خود را تقوا و معرفت الی الله قرار دهند بنابراین یک طلبه در بدو ورود به حوزه باید با توجه به طرفیت وجودی خود و در حد توان خودش خداوند را بشناسد چرا که اول همه علم ها شناخت خداوند است.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان خاطر نشان کرد: در کل باید همه امورات زندگی انسان رنگ و بوی خدایی بگیرد و در همه عرصه های زندگی که ممکن است در طول عمر کم یا زیاد شود، همیشه با یاد و ذکر الهی سپری شود بنابراین اگر این مشخصه ها رعایت شود انسان در انتها می تواند به خدا اعتماد کند و همه امور و شئون زندگی خود را به او بسپارد./949/پ202/ب4

ارسال نظرات