۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۱۹۹۲۸
مدیر استانی حوزه علمیه گلستان:

قیام 17 شهریور نقطه عطف مبارزات انقلابی ملت ایران بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان گفت: یوم الله عظیم 17 شهریور زمینه ساز حضور میلیونی مردم در راهپیمایی های دیگر شد و موجب خروش ملت در فواصل مختلف علیه رژیم شد.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی  ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان، امروز در جمع تعدادی از طلاب حوزه علمیه استان، قیام 17 شهریور را نقطه عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم ستم‌شاهی دانست و گفت: قیام 17 شهریور عامل موثری در تقویت روحیه مبارزه با ظلم و شهادت در راه خدا بود و نقش مهمی در سرعت بخشیدن به سقوط رژیم پهلوی داشت.

 

حجت الاسلام ملکی در ادامه افزود: مردم مسلمان و انقلابی ایران هر ساله قیام 17 شهریور را گرامی می‌دارند تا دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند مردم سرافراز ایران در همه حال آماده جهاد و شهادت هستند.

 

وی  با تاکید بر نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: رژیم پهلوی زمانی که متوجه شد توان مقابله با مردم را ندارد، مردم را به گلوله بست و هزاران نفر را شهید کرد اما نتیجه این شهادت‌ها سرنگونی زژیم شاهنشاهی بود.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که در آن مقطع رژیم پهلوی در تلاش بود با حمایت های استکبار جهانی مردم را از مرجعیت دینی جدا سازد، افزود: به همین منظور رژیم تصمیم گرفت با سرکوب وحشیانه تظاهرات مردمی، حرکت انقلابی مردم را متوقف و اهداف و سیاست های استکبار را پیاده کند.

 

وی با اشاره به این که مردم انقلابی و مؤمن ایران با اعتماد راسخ به مرجعیت دینی در صحنه حاضر شدند و با اهدای خون پاک خود اسلام و انقلاب اسلامی را نجات دادند.

 

حجت الاسلام  ملکی بیان داشت: یوم الله عظیم 17 شهریور زمینه ساز حضور میلیونی مردم در راهپیمایی های دیگر شد و موجب خروش ملت در فواصل مختلف علیه رژیم شد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان افزود: این حادثه نقطه عطفی جهت افزایش خشم و اعتراض عمومی مردم و رسوایی بیش از پیش رژیم گردید و با نامگذاری آن بنام جمعه خونین، نقطه سیاهی بر سیاه نمایی های رژیم شاهنشاهی افزوده شد.

 

عضو شورای حوزه علمیه  گلستان با اشاره به توطئه های غرب و تحریم‌های اقتصادی خاطر نشان کرد: ملتی که 17 شهریور را دارد نمی‌توان با دسیسه‌ها و تحریم‌ها به زانو در آورد.

 

حجت الاسلام مصطفی ملکی در پایان با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب برای ضربه زدن به نظام اسلامی ابراز امیدواری کرد: ان شاالله مسئولین و دولتمردان برنامه ریزی دقیق و منسجمی را برای دفع این خطرات انجام دهند و مردم را نسبت به مصداق‌های تهاجم فرهنگی آگاه کنند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات