۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۱۹۷۷۷
رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

کسب مهارتهای اجتماعی از وظایف طلاب است

خبرگزاری رسا _ حجت الاسلام والمسلمین رشاد کسب مهارتهای اجتماعی و راه‌های برقراری ارتباط با دیگران را از وظایف طلاب خواند و گفت: رسالت طلبه بدون برقراری ارتباط و محبوبیت اجتماعی به سرانجام نمی‌رسد.
حجت‌الاسلام علي اکبر رشاد

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه به اهمیت ارتقای سطح کیفی طلاب حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: طلاب، این وارثان سلف صالح باید همان مسیری را طی کنند که بزرگان حوزه رفتند.

 

وی افزود: البته مسیر سلف و سنت های اصیل حوزه باید متناسب با شرایط زمان باشد.


حجت الاسلام والمسلمین رشاد  ادامه داد: از جمله شیوه هایی که گذشتگان رعایت می کردند مطالعه پیش از درس، گوش جان سپردن به مطالب مطروح شده از سوی اساتید، مطالعه پس از درس و نیز مباحثه است و در این میان از همه مهم‌تر حاضر شدن در کلاس درس با شیفتگی و علاقه است.


رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رابطه بین استاد و طلبه را رابطه مراد و مرید خواند و اظهار داشت: عاطفه موجود در رابطه بین طلبه و استاد یکی از عوامل مهم در بالا رفتن سطح کیفی علم آموزی طلاب است.


وی درباره مشارکت طلاب در امور اجتماعی و حضور آنها در بین اقشار مختلف مردم نیز گفت: طلاب و علمای دین رسالت اجتماعی دارند و قهراً باید اجتماع را بشناسند و مهارتهای لازم برای برقراری ارتباط با اقشار مختلف مردم را داشته باشند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: طلبه فاقد توان برقراری ارتباط اجتماعی و عالم فاقد محبوبیت اجتماعی نمی تواند در انجام رسالتش موفق باشد و عنصر ناکارآمدی در این امر به حساب می آید.

 

وی با اشاره به این که وظیفه فعلی و اصلی یک طلبه تدرّس است، گفت: هر فعالیت دیگری باید طوری تنظیم شود که به تحصیل و علم آموزی طلاب آسیب وارد نکند.

 

حجت‌ الاسلام والمسلمین رشاد تصریح کرد: همانگونه که از نظر شرعی تدرس و علم آموزی وظیه اصلی طلبه به حساب می آید، کسب مهارتهای اجتماعی و راه های برقراری اینگونه ارتباطات نیز از وظایف ایشان تلقی می شود./ 9667/ت302/ی

ارسال نظرات