۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۱۹۵۵۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان:

عصر امام رضا دوران شکوفایی دوباره علوم و فرهنگ اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: عصر امام رضا (ع) را می توان عصر شکوفایی دوباره علوم و فرهنگ اسلامی وشکل گیری مکاتب فکری گوناگون برشمرد.
حجت الاسلام مهدوي امين ، مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت امام رضا(ع)، بیان داشت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای بیان سیره اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) است.

وی با بیان این که عصر امام رضا (ع) را می توان دوران شکوفایی دوباره علوم و فرهنگ اسلامی و شکل گیری مکاتب فکری گوناگون برشمرد، افزود: در هر برهه‌ای اگر بستر آزاداندیشی همراه با آگاهی فراهم شود، زمینه‌ تعالی و شکوه علم، فرهنگ و هنر نیز فراهم می شود.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که امام رضا(ع) با سلوک اخلاقی و انسانی خویش، عالی ترین سنت و سیره را در بدنه جامعه به یادگار گذاشته است، عنوان داشت: درس گرفتن از رفتار و کردار الهی امام رضا(ع) از سوی جوانان اصل فراموش نشدنی است که باید مورد توجه نسل جوان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اعمال امام رضا(ع) در راستای دفاع عقلانی از توحید و مجموعه دین، یادآور شد: امام رضا(ع) برکات و نتایج فراوانی فراروی امت اسلامی بر جای گذاشت که بسیاری از جزییات آن بر ما پنهان است؛ از این رو باید در راستای آشنا شدن با معارف و سیره عملی و رفتاری امام رضا(ع) بیشتر تلاش کنیم.  

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: در دوران امام رضا(ع) افق های تازه ای در معرفت دینی بر روی جامعه ما گشوده شد، ابهامات و شبهات زیادی بر طرف و منطق عقلانی اسلامی تقویت شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در دوران امامت امام رضا(ع) سنت و سیره پیامبر(ص) جانی دوباره گرفت، ظرفیت تحمل و تأمل در دیدگاه های مخالف آموزش داده شد و در نهایت حقانیت دین محمدی به اثبات رسید.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که راه رسیدن به سعادت و خوشبختی در گروی الگوگیری از سبک اهل بیت(ع) است، تأکید کرد: باید به نسل جوان آموزش داده شود که پیروی از سیره و سنت اهل بیت(ع) موجب موفقیت و سربلندی در دنیا و آخرت می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر این که تبیین سیره و سنت اهل بیت(ع) باید در اولویت برنامه های نهاد فرهنگی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مبلغان مؤثرین نقش را برای ارتقای بینش و آگاهی نسل جوان و بیمه کردن آنان در برابر تهاجم فرهنگی برعهده دارند./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات