۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۱۵۷۷۵
آیت الله نمازی:

مشکلات اقتصادی تنها با استفاده از ظرفیت های داخلی قابل حل است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: برای بی اثر کردن مشکلات ناشی از تحریم های اقتصادی همه دستگاه ها باید تلاش و همت کنند چرا که کمبودها و مشکلات با استفاده از ظرفیت ها ی موجود یا قابل حل و یا قابل کاهش است.
آيت الله عدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، عصر شنبه در دیدار با مسؤولان فنی و حرفه ای شهرستان های کاشان و آران و بیدگل گفت: کار و تلاش در عرصه هایی که با محدودیت ها و کمبودهای منابع مالی روبرو است دارای دشواری های خاص خودش است.

 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در سراسر کشور وکاهش اعتبارات دولتی گفت: هنراین نیست که با در اختیار داشتن اعتبارات فعالیتی انجام شود چرا که اعتبار در اختیار هر مسؤولی باشد فعالیت خواهد داشت اما هنر این است که با دست خالی و نداشتن اعتبار بتوان فعالیت مؤثری انجام داد.  

 

به گفته وی، تفسیر مدیریت جهادی در استفاده از کمترین سرمایه با بیشتر راندمان و کارآیی است و هنرمند کسی است‌که بتواند با استفاده از ظرفیت های خود بدون توجه به اعتبارات دولتی بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان تأکیدکرد: با تدبیر و مدیریت و با بهره گیری از روش های نوین و استفاده از ظرفیت های مردمی و خیرین درفعالیت های آموزشی مراکز فنی و حرفه ای که ارتباط مستقیمی با اشتغال جوانان و رفع مشکل بیکاری دارد  بایدکمبود ها را برطرف ساخت.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: فعالیت های آموزشی مراکز فنی و حرفه ای کمک به آموزش نسل جوان و ارتقای مهارت های نسل جوان باعث ورود جوانان به بازار کار و در نتیجه باعث آسایش و آرامش خانواده ها می شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری فعالیت آموزشی در مراکز فنی حرفه ای را کاری مبارک خواند و آن را باعث حل و فصل مشکلات معیشتی جامعه اعلام کرد و گفت: محدودیت های مالی نباید باعث دلسردی و بی انگیزه شدن فعالان این عرصه شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان آموزش فنی و حرفه ای را خدمت به جامعه دانست و تصریح کرد که استفاده و ارتباط با نهادها و دستگاهها اعم از شهرداری و فرمانداری می تواند در کاهش مشکلات این بخش تأثیرگذارباشد.

 

آیت الله نمازی گفت: جامعه اسلامی، جامعه ای نیست که افراد آن نسبت به مشکلات یکدیگر بی تفاوت باشند، در جامعه اسلامی همه نسبت به یکدیگر مسؤول هستند و برای بی اثر کردن مشکلات ناشی از تحریم های اقتصادی همه دستگاه ها باید تلاش و همت کنند چرا که کمبودها و مشکلات با استفاده از ظرفیت ها ی موجود یا قابل حل و یا قابل کاهش است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که دنیا امروز با بحران اقتصادی روبرو است افزود: کشور بزرگ اقتصادی جهان از جمله آمریکا علیرغم مشکلات اقتصادی، برای کشتن انسان های بیگناه در فلسطین میلیاردها دلار به رژیم صهیونیستی کمک می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: بیش از 80 بانک مهم آمریکایی در سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی و بحران های مالی به تعطیلی کشیده شد و تحریم های آمریکا و اروپا بر علیه روسیه و متقابلا تحریم های روسیه بر علیه اتحادیه اروپا باعث نگرانی کشورهای اتحادیه اروپا شده است./1307/پ202/ج

ارسال نظرات