۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۱۴۵۹۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان:

عید فطر جشن تقرب به درگاه الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که عید فطر نمادی از پرواز انسان به ملکوت معنویت است، گفت: عید سعید فطر، جشن تقرب به درگاه الهی است.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در فرهنگ غنی اسلامی روزهای عید افزون بر شادی و شادمانی آمیخته با امور معنوی و یاد خداست.

 

وی با بیان این که اعیاد برخاسته از آیین های دینی و مذهبی دارای معنویتی خاص است، افزود: عید فطر نمادی از پرواز انسان به ملکوت معنویت است.

 

عید فطر روز بازگشت به فطرت است  

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که عید سعید فطر روز بازگشت به فطرت است، افزود: عید فطر روز بازگشت به خدا، اتصال به آسمان و مروج به عرش اعلی است. 

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که عید سعید فطر زمان شکفتن گل‌های ایمان در دل وجان انسان است، خاطرنشان کرد: این عید سعید، تحفه خداوند به مؤمنانی است که با سلاح روزه به غبارروبی خانه دل پرداخته اند.

 

وی تصریح کرد: عید فطر از سویى حکایت از پیوند معنوى انسان با خداى خویش دارد و از سوى دیگر حکایت‏گر ارتباط وى با هم‏کیشان خویش است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این که خداوند در روز عید، درِ رحمت خویش را به روی تمامی بندگان می گشاید، اظهار داشت: عید سعید فطر فرصتی مناسب است تا انسان های گناه کار از بخشش و رحمت الهی بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با بیان این که عید فطر، جشن نزدیکی و تقرب به بارگاه الهی است، افزود: عید سعید فطر، جشنی است که به مناسبت پایان یک ماه عبادت مخلصانه برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به سخن حضرت علی (ع)، عید فطر را روز پاداش خواند و گفت: مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه دارى به پا داشته اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خویش را از خداوند می طلبند، اجر و پاداشى که خداوند به آنان وعده داده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستا  در ادامه با اشاره به  اعمال و عبادات عید فطر، شایسته است مؤمنان در این روز با دعا کردن از درگاه الهی، خیر دنیا و آخرت را طلب کنند./9451/ت302/ب4

ارسال نظرات