۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۱۴۴۸۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

فعالیت بیش از 120 روحانی طرح هجرت در لرستان

خبرگزاری رساـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان از فعالیت بیش از 120 روحانی طرح هجرت در این استان خبر داد.
حجت الاسلام مهدوي امين ، مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: بیش از 120 روحانی طرح هجرت در روستاهای استان لرستان، با حضور در خانه های عالم، به امر تبلیغ مشغول هستند.

 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای تبلیغ روحانیان در مناطق محروم، افزود: بی توجهی به فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در نقاط محروم می‌تواند زمینه فعالیت عناصر وابسته به وهابیت و غرب را در این مناطق فراهم کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به جایگاه و نقش روحانیت در هدایت مردم و ترویج مفاهیم دینی، خاطرنشان کرد: بیان احکام الهی، ترویج آموزه‌های قرآنی، امر به معروف، اقامه نماز جماعت و تبیین فرهنگ اصیل اسلامی از وظایف روحانیان می باشد.

 

وی در ادامه نقش روحانیان را در ایجاد امنیت در مناطق روستایی اثر گذار دانست و عنوان داشت: روحانیان طرح هجرت در بیان مسائل دینی، فرهنگی و اجتماعی روستاییان نقش بسزایی دارند.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به لزوم حضور و اثرگذاری مبلغان در مناطق محروم، افزود: انس با روحانی زمینه تربیت درست مردم را فراهم می کند چراکه با عمل، بیشتر از زبان می‌شود تبلیغ کرد.

 

وی در ادامه خود سازی را مهم ترین اثر طرح هجرت بر طلاب و روحانیان شرکت کننده بیان کرد و خاطر نشان کرد: هر سال بر تعداد کاروان های اعزامی طلاب و روحانیان به نقاط محروم افزوده می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه یادآور شد: روحانیان طرح هجرت در طول سال آموزش های لازم را دیده و در همایش های فصلی شرکت می کنند.

 

وی با اشاره به اعزام روحانیان طرح هجرت در ایام ماه مبارک رمضان و تابستان، افزود: افزون بر اعزام روحانیان به نقاط محروم، دوره های گوناگون بصیرت افزایی و دوره های تخصصی فرهنگی برای آنان برگزار شده است.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که روحانیان طرح هجرت از شهر خویش به روستاهای دور افتاده مهاجرت و مردم را با دین آشنا می‌کنند، بیان داشت: از مسؤولان بخش و مردم متدین روستا انتظار می رود از روحانی مستقر در روستا حمایت کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به جایگاه مبلغان ‌میان مردم، اظهار کرد: با توجه به این که مبلغان در منطقه خویش جایگاه ویژه ای دارند، در گفتار و رفتار باید با دقت عمل کنند./9451/ت302/ب4

ارسال نظرات