۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۱۴۲۴۷
با سخنرانی آیت الله استادی؛

مراسم افتتاح حوزه علمیه شیخ فضل الله نوری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران از افتتاح حوزه علمیه شیخ فضل الله نوری با سخنرانی آیت الله استادی خبر داد.
 حوزه علميه شيخ فيض الله نوري  حوزه علميه شيخ فيض الله نوري حوزه علميه شيخ فيض الله نوري

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: مراسم احیاء و افتتاحیه حوزه علمیه شیخ فضل الله نوری و بزرگداشت علمای نور در یکصدوپنجمین سالروز شهادت آن شهید، برگزار می شود.

 

وی با بیان این که این مراسم پنج شنبه نهم مرداد ماه در تکیه سیدالشهداء جنب حوزه علمیه شهر بلده نور برگزار خواهد شد، افزود: آیت الله استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخنرانی اصلی این مراسم است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران همچنین خاطرنشان کرد: پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی نیز در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه شیخ فضل الله پخش خواهد شد.

 

حجت الاسلام طاهری افزود: حوزه علمیه شهر بلده که روزی مهد پرورش عالمان و فقهای بزرگ دینی نظیر شیخ فضل الله نوری بوده، امروز به عنوان یک میراث ماندگار و تاریخی همچون خورشیدی بر تارک استان عالم پرور مازندران می درخشد.

 

وی با تأکید براین که حراست از میراث ماندگاری چون حوزه های مقدسه علمیه یک تکلیف و ضرورت در نظام دینی است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در تاریخ اسلام همواره مهم ترین مراکز تولید علوم دینی بوده اند و امروز نیز نقش حوزه در بسط و گسترش اندیشه های دینی در جامعه بسیار پررنگ است.

 

حجت الاسلام طاهری، حجره شیخ فضل الله نوری در حوزه علمیه بلده را یکی از میراث های تاریخی استان دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با همت همه مسؤولان، این اثر تاریخی نیز احیاء و بازسازی شد.

 

وی به جایگاه علمی و فقهی شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و با بیان این که این روحانی شهید از حیث آگاهی های اسلامی و دانش فقهی هیچ کمبودی نداشت، خاطرنشان کرد: دوست و دشمن به مقام اعلای علمی وی معترف بودند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات