۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۱۲۶۷۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

رعایت تقوا مهم ترین اثر ماه مبارک رمضان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که ماه مبارک رمضان آثار و فواید بسیاری دارد، گفت: رعایت تقوا مهم ترین اثر ماه مبارک رمضان است.
رمضان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که تقوای الهی ریشه اصلی و پایه اساسی همه سعادت ها و نیکی ها است، بیان داشت: رعایت تقوا مهم ترین اثر ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: به وسیله تقوا انسان از آلودگی و انحراف نجات پیدا می کند ایمان خویش را از فساد و شرک رها می کند.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه افزود: تقوا همچون سپری است که انسان را از گناه باز می دارد و آدمی را به سوی اندیشه و عمل الهی می کشاند  .

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به آثار جسمی، مادی و معنوی ماه مبارک رمضان، بیان داشت: ماه مبارک رمضان موجب سلامت جسمی انسان می شود و آرامش و استراحت به دستگاه گوارشی داده می شود.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که گرسنگی و تشنگی در ماه مبارک رمضان آثاری دارد، عنوان داشت: این ماه فرصت مناسبی است تا انسان در برابر سختی ها و آسیب ها بتواند بیشتر مقابله کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به روایات، یادآور شد: در ماه مبارک رمضان شیطان در قل و زنجیر است و فضا برای انجام اعمال نیک و خودسازی سهل و آسان است.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه عبادت، نیایش، راز و نیاز با خدا، دور کردن از بدی‌ها، زشتی‌ها و پاکسازی وجودمان است، تأکید کرد: باید زشتی‌ها را از وجود خویش دور کند و پس از ماه مبارک رمضان سال پاکی را شروع کنیم.

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: از این فرصت های ارزشمند معنوی باید درست استفاده شود تا در پایان ماه رمضان برای فرصت های از دست رفته افسوس نخوریم.

ماه رمضان ماه بهار قرآن است

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این که ماه رمضان ماه بهار قرآن است، افزود: شایسته است روزه داران با تلاوت، تفسیر و انس با قرآن رنگ و بوی معنوی به زندگی خویش دهند.

وی با بیان این که پاکیزگی، دوری از گناه، ترک محرمات، داشتن اخلاق نیکو و وحدت امت اسلامی از ثمرات ماه عبادت و بندگی در برابر معبود است، بیان داشت: مسؤولان توجه داشته باشند با بهره گیری از فیوضات این ماه در ترویج فرهنگ اسلام تلاش کنند./9451/ت303/ب

ارسال نظرات