۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۱۰۹۰۷
امام جمعه قم:

از پافشاری تیم مذاکره بر حقوق ملت تقدیر می کنیم/ داعشی ها خوارج زمان هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم تاکید کرد: کشورهای غربی پس از شکست در انتخابات عراق، سوریه، افغانستان که در آن افراد مورد علاقه و موافق آن‌ها رأی نیاورند، عملیات گروه تکفیری داعش را برای انتقام گیری از مردم عراق آغاز کردند.
سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم که با حضور گسترده مردم در حرم بانوی کرامت برگزار شد، به اشاره به حمله تکفیری‌های داعش به عراق، گفت: این حمله با حمایت غرب، آمریکا و کشورهای مرتجح منطقه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: علت گسترش روز افزون‌ گروه‌های تکفیری نیز به سبب حمایت بی‌دریغ آمریکا، غرب و حامیان منطقه‌ای آن است.

امام جمعه قم گسترش فزآینده و روز افزون اسلام و هم‌گرایی بیشتر مسلمانان را عامل حمایت بی‌دریغ کشورهای غربی از گروه‌های تکفیری دانست و اظهار داشت: بیداری اسلامی و وحدت مسلمانان سبب وحشت آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

وی افزود: کشورهای غربی پس از شکست در انتخابات عراق، سوریه، افغانستان که در آن افراد مورد علاقه و موافق آن‌ها رأی نیاورند، عملیات گروه تکفیری داعش را برای انتقام گیری از مردم عراق آغاز کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این‌که گروه تروریستی و تکفیری داعش از تفکرات خوارج برخوردار هستند، بیان داشت: این توطئه نیز با محوریت مراجع تقلید در عراق خنثی می‌شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته قوه قضائیه و دیدار رییس و کارکنان آن با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار از رییس قوه قضائیه تشکر کرده و مطالب و رهنمودهای را بیان کردند.

وی تأکید کرد: یکی از ملاک و معیارهای اصلی سنجش سلامت جامعه در هر کشوری، قوه قضائیه‌ همان کشور است، اگر قوه قضائیه ناسالم باشد به تدریج دیگر دستگاه‌ها دیگر نیز فاسد خواهند شد.

امام جمعه قم اظهار داشت: یکی از عوامل مهم‌ترین عوامل پیشگیری و کاهش جرم در دنیا به سبب داشتن قوه قضائیه سالم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به جنایت‌های مختلف آمریکا علیه ملت ایران اسلامی همانند هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، تصریح کرد: این چهره زشت و کریه دولت آمریکا است.

وی ادامه داد: تیم مذاکر کننده ما با چنین افرادی روبرو است و همان‌گونه که خودشان بیان می‌کنند آمریکا در این مذاکرات دست از زیاد خواهی خود نکشیده و بیشترین سنگ اندازی را می‌کند، ولی خوشبختانه تیم مذاکره کننده نسبت به صیانت از حق ملت پافشاری می‌کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ضمن بیان نکاتی درباره فضیلت این ماه، گفت: گناه و کینه به دل داشتن از برادران و خواهران دینی عاملی برای استفاده نکردن از تمام ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: افراد باید در این ماه نسبت به عفاف و حجاب دقت داشته و آن را تمرین کنند؛ همچنین حتی افرادی که عذر شرعی دارند تظاهر به روزخواری در ملأعام نکرده و رعایت کنند.

امام جمعه قم خواستار مدیریت اوقات فراغت در تابستان شد و بیان داشت: خوشبختانه برنامه‌های فرهنگی خوبی در کشور در حال اجرا است و افراد می‌توانند با شرکت در این برنامه‌ها از موضوعات و مطالب آن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان سخنان خود، با تأکید بر این‌که اسراف همیشه حرام بوده و افراد باید از آن دوری کنند، اظهار داشت: در ایام تابستان با کمبود آب مواجه هستیم، تمام افراد باید در مصرف آب و برق صرف جویی کنند./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات