۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۱۰۷۰۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان:

مساجد لرستان در آستانه ماه مبار رمضان غبار روبی شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: بیش از 300 مسجد استان لرستان در آستانه ماه مبارک رمضان غبار روبی شدند.
حجت الاسلام موسوي امين ، مديرکل تبليغات اسلامي لرستان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد،بیان داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان بیش از 300 مسجد شهری و روستایی در این استان با حضور متولیان و مسؤولان غبارروبی شده و برای ماه رمضان مهیا می شوند.

 

وی با بیان این که غبارروبی مساجد در کشور به‌عنوان سنتی پسندیده نهادینه شده است، افزود: غبارروبی مساجد باید منشأ تحولات عمیق در بعد فکری و اعتقادی جامعه شود.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که غبار روبی مساجد و اماکن مقدس آثار معنوی دارد، تصریح کرد: غبارروبی فیزیکی و ظاهری مساجد جهت حضور نمازگزاران در ماه مبارک رمضان امری بسیار پسندیده و ارزشمند است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ضروری است که فضای مساجد با نظافت و بهداشت جهت حضور تمامی اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان مهیا شود.

 

مسجد سنگر اعتقادی و دینی مردم است

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که مسجد سنگر اعتقادی و دینی مردم است، افزود: رعایت نظافت از توصیه های دین است و فضای مساجد نیز برای پذیرایی از میهمانان خداوند، باید مورد توجه خاص باشد.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص نگاه راهبردی به مساجد و راه های جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های مسجد، افزود: با تقویت بعد فرهنگی مساجد، می‌توان نسل جوان و نوجوان به سمت و سوی برنامه‌های مذهبی جذب کرد.

 

وی با تأکید بر نقش هیأت امنا و خادمان مساجد در حفظ پاکیزگی این اماکن مقدس، بیان داشت: غبار روبی مساجد در دهه آخر ماه شعبان، بهانه ای برای توجه به غبار روبی دل ها است.

 

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر این که در ماه مبارک رمضان روح و جان خویش را برای سایر ماه های سال بیمه کنیم، خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماهی است که در آن قرآن کریم برای راهنمایی مردم، بیان راه روشن، هدایت و جدا ساختن حق از باطل نازل شده و مسلمانان باید خویش را برای میهمانی خدا در این ماه آماده کنند.

 

وی در ادامه یادآور شد: غیر از ماه مبارک رمضان در روزهای 13، 14 و 15 رجب نیز غبارروبی مساجد برای مراسم اعتکاف انجام می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: از راه های گرایش مردم به دین و کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی در گرو حضور ائمه جماعت در مساجد است./9451/ت302/ب4

ارسال نظرات