۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۱۰۵۸۸
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

8 هزار مبلغ به نقاط مختلف خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که همزمان با ماه مبارک رمضان بیش از 200 برنامه فرهنگی و مذهبی در سطح استان اجرا خواهد شد، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان 8 هزار مبلغ به نقاط مختلف خراسان جنوبی اعزام می‌شوند.
رمضان کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام محمد علی سلم آبادی، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که ماه رمضان ماه بندگی خداوند است و تنها ماهی است که انسان در آن سعی می کند تمامی وظایف بندگی خود را به نحو احسن انجام دهد، گفت: ماه رمضان ماه بازگشت به درگاه الهی و توبه از گناهان مختلف است بنابراین این ماه در مقایسه با ماه های دیگر سال از اهمیت ویژه ای برای تبلیغ برخوردار است.

 

وی با بیان این که در این ماه تمامی نهادهای فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات، فرهنگ ارشاد، اوقاف، مساجد، دستگاه های اجرایی و بقاع مبترکه برای اقشار گوناگون برنامه دارند، گفت: در ماه رمضان امسال 200 برنامه به صورت محوری در سطح استان اجرا خواهد شد که برگزاری مراسم اعتکاف، محافل انس با قرآن، جز خوانی قرآن کریم، برگزار مراسم احیا و شب زنده داری و برگزاری مراسم افطاری و اطعام خانواده های نیازمند از مهم ترین این برنامه ها است.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که همزمان با ماه مبارک رمضان 8 هزار مبلغ بومی و اعزامی به نقاط مختلف خراسان جنوبی اعزام خواهند شد، ابراز داشت: هدف از این اعزام گسترده مبلغان دینی استفاده هر چه بیشتر مردم نقاط محروم، روستایی و مرزی از روزهای پربرکت ماه رمضان است.

 

حجت الاسلام سلم آبادی همچنین از برگزاری مراسم شب های قدر و سالروز شهادت امیر المؤمنین(ع) به صورت ویژه در هیأت های مذهبی استان خبرداد و گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان بیش از سه هزار بسته فرهنگی در ایستگاه های صلواتی در میان مردم با محوریت حجاب و عفاف و سبک زندگی اسلامی توزیع خواهد شد.

 

وی برگزاری نمایشگاه قرآن کریم و برگزاری نمایشگاه غذاها و نوشیدنی های ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی عنوان کرد.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که در ایام ماه مبارک رمضان ساعات کاری دستگاه های اجرایی هم تغییر خواهد یافت، گفت: در سطح استان به گونه ای برنامه ریزی شده که تمامی اقشار مردم بتوانند نهایت استفاده را از روزها و ساعات ماه مبارک رمضان داشته باشند.

 

حجت الاسلام سلم آبادی همچنین از اطعام خانواده های نیازمند در بقاع متبرکه خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم همه روزه قبل از نماز مغرب و عشا در امام زادگان باقریه برگزار شده و شبکه خاوران این مراسم را به صورت زنده پوشش خبری خواهد داد.

 

وی با اشاره به برنامه های قرآنی و هم خوانی از سوی گروه های مداحی و مولودی خوانی در استان توسط موسسات قرآنی، اظهار داشت: تمامی نهادهای اجرایی و شهرداری در سطح استان تلاش خواهند کرد تا بهترین سرویس دهی را در ایام ماه مبارک رمضان به روزه داران داشته باشند.

 

مسؤول شورای همهاهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که جشن گلریزان هم همزمان با ماه مبارک رمضان در زورخانه های سطح استان برگزار خواهد شد، گفت: در نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی برگه های حمایت از ایتام و خانواده های بی سرپرست و نیازمند از سوی کمیته امداد خمینی توزیع خواهد شد که مردم خراسان جنوبی با حضور در نمایشگاه قرآن افزون بر تهیه محصولات فرهنگی و مذهبی می توانند از خانواده ها ینازمند و ایتام استان هم در صورت داشتن توانایی مالی حمایت کنند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات