۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۵۷۶
با حضور طلاب و روحانیان؛

همایش زکات نماد فرهنگ و اقتصاد در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش زکات نماد فرهنگ و اقتصاد، امروز با حضور ائمه، روحانیان، اساتید حوزه های علمیه و طلاب شهرستان آمل در بقعه متبرکه ناصرالحق برگزار شد.
زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل،همایش زکات نماد فرهنگ و اقتصاد، امروزبا حضور ائمه جمعه شهرهای آمل، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، علما، روحانیان، اساتید حوزه های علمیه و طلاب شهرستان آمل در بقعه متبرکه ناصرالحق برگزار شد.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم زاده، دبیر ستاد احیای زکات شهرستان آمل در این همایش با بیان این که روحانیان همت ارزنده ای در راستای فعالیت های ستاد احیای زکات دارند، گفت: قشر گرانقدر روحانیت به عنوان امدادیاران زکات همواره یار و یاور ما در انجام فعالیت ها بوده اند.

 

وی با اشاره به این که احیای فریضه بزرگ زکات امری مهم و اساسی است، تصریح کرد: در این راستا ستاد احیای زکات شکل گرفت که در این راستا نیازمند یاری همه عزیزان هستیم.

 

دبیر ستاد احیای زکات شهرستان آمل، ادامه داد: اگر نماز مورد قبول واقع شود همه کارها مشروط به آن است، اما پیامبر گرامی اسلام قبولی نماز را منوط به ادای زکات می داند.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم زاده با تاکید بر این که زکات در دین مبین اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: امام علی(ع) در دوره خود بر امور مختلف زکات وضع کرد و این امام همام نسبت به این فریضه ارزنده اهمیت ویژه ای قائل بود که در حال رکوع زکات داده است.

 

وی با بیان این که مبالغ بسیاری از سوی ستاد احیای زکات برای ساخت مساجد و حسینیه ها داده شده است، تصریح کرد: در هر روستایی که خانه عالم در حال ساخت است به ستاد احیای زکات اطلاع داده شود که در این راستا بودجه هایی به آن جا اختصاص داده می شود.

 

دبیر ستاد احیای زکات شهرستان آمل با تاکید بر این که روحانیان نقش ارزنده ای در ترویج فرهنگ احیای زکات دارند، بیان داشت: تلاش ارزنده ای باید وجود داشته باشد تا بتوانیم با زکات فقر را در جامعه ریشه کن کنیم.

 

تیمورطهماسب پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران نیز در این همایش با بیان این که کمیته امداد دومین نهاد پس از پیروزی انقلاب است که با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد، گفت: امام خمینی(ره) با این کار ارزنده می خواست تا هیچ گاه فقرا و نیازمندان فراموش نشوند که این کمیته در سال های متمادی مورد حمایت امام و رهبری قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به این که 62 هزار خانوار مستمری بگیر منهای مددجویانی که چند خدمتی و تک خدمتی هستند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران قرار دارند، بیان داشت: ده هزار دانشجو و دانش آموز و 5500 یتیم نیز تحت پوشش فعالیت ها و خدمات این کمیته قرار دارند.

 

طهماسب پور، تصریح کرد: کمیته امداد مازندران بیش از هفت هزار دانشجوی فارغ التحصیل را به جامعه تحویل داده است که با کمک های مادی و امیددادن به زندگی چنین نتیجه ای حاصل شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با تاکید بر این که حمایت های نظام و دولت کفاف کار ما را نمی کند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید تشکیلات خود را کوچک تر کرده و شبکه مردمی را گسترده کنید که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

دبیر ستاد احیای زکات مازندران با بیان این که ما آمدیم موضوع مسجد محوری را همانند صدر اسلام و اوایل انقلاب در دستور کار خود قرار دادیم، گفت: مراکز نیکوکاری در کنار مساجد ایجاد می شود تا مردم به روحانیت و مساجد مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به این که در سال 92 بیش از 20 میلیارد تومان زکات در استان مازندران جمع آوری شده است، تصریح کرد: 122 پروژه زکات را تعریف کردیم که در خصوص حسینیه، مسجد و خانه عالم بوده است.

 

طهماسب پور با تاکید بر حضور فعال روحانیان مازندران در ترویج فرهنگ احیای زکات، گفت: روحانیان و طلاب باید با کار تبلیغی و فرهنگی در این راستا گام بردارند تا از مشکلات خانواده های محروم و نیازمند کاسته شود.

 

دبیر ستاد احیای زکات مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ احیای زکات نیازمند کار فرهنگی و تبلیغی است، بیان داشت: می طلبد روحانیان و طلاب با کار فرهنگی یار و یاور ما بوده و ما را در این امر حسنه کمک کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در پایان، تصریح کرد: با توانمندسازی خانواده ها و وام های اشتغال چرخه فقر را در بسیاری از خانواده ها قطع کردیم که امیدواریم در ادامه این راه بتوانیم از کمک های همه عزیزان استفاده کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات