۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۱۰۴۷۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان:

تعلیم و تربیت از وظایف اصلی حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان تعلیم و تربیت را از وظایف مهم حوزه های علیمه دانست و گفت: طلاب و حوزه های علمیه باید به سمتی بروند که نیاز جامعه است.
 مديرکل تبليغات اسلامي لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان صبح امروز در مراسم افتتاحیه شورای علمی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران لرستان که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، با بیان این که تعلیم و تربیت از وظایف اصلی حوزه های علمیه است، گفت: حوزه های علمیه به عنوان تولید کننده بوده و طلاب را آموزش می دهند.

 

وی با بیان این که در این راستا شرط لازم این است که بتوانیم به امر تبلیغ بپردازیم، خاطرنشان کرد: طلاب و حوزه های علمیه باید به سمتی بروند که نیاز جامعه است.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که دنیای امروز، دنیای ارتباطات است، افزود: همه ایام روز تبلیغ است اما برخی روزها مانند رجب، شعبان و رمضان روزهای خاص برای تبلیغ هستند.

 

وی با اشاره به این که رجب مقدمه ماه شعبان، شعبان مقدمه ماه رمضان، و رمضان مقدمه شب های قدر است، افزود: ما باید در این ایام بستر خوبی در جامعه فراهم کنیم و از ظرفیت های موجود بهره ببریم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که امسال سال اقتصاد و فرهنگ است، اظهار داشت: ما می خواهیم فرهنگ اسلامی را بین آحاد مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت در راستای فرهنگ اسلامی و دینی نیازمند کار پژوهشی، تحقیقاتی و راهبردی است، تا جامعه یک قدم به سمت سبک زندگی اسلامی حرکت کند.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به فعالیت و حضور مؤثر مبلغان و روحانیان در برنامه های گوناگون،  افزود: در سالی که مزین به اقتصاد و فرهنگ است، بهترین کار این است که سبک زندگی اسلامی را ترویج دهیم.

 

وی یادآور شد: مسأله حجاب، ازدواج، طلاق و آسیب های اجتماعی در سبک زندگی اسلامی بررسی می شوند.

 

حوزه های علمیه بازوان توانمند مکتب های علمی هستند

 

لیلا سلاحورزی، مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان در ادامه این مراسم با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام و جنایات گروه تروریستی داعش در عراق، گفت: حوزه های علمیه بازوان توانمند مکتب های علمی هستند.

 

وی بیان داشت: حوزه های علمیه باید در برابر توطئه های دشمنان هوشیار باشند و با برانمه ریزی صحیح در برابر این توطئه ها بایستند.

 

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان افزود: در راستای فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه های علمیه خواهران اگر به کمک و همکاری ما نیاز باشد در خدمت رسانی حاضر هستیم./9451/پ202/ب4

ارسال نظرات