۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۰۸۹۵۳

اعزام بیش از 300 مبلغ به مناسبت نیمه شعبان در لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان از اعزام بیش از 300 مبلغ به مناسبت نیمه شعبان در مناطق گوناگون لرستان خبر داد.
حجت الاسلام مهدوي امين ، مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: به مناسبت نیمه شعبان بیش از 300 مبلغ و مبلغه از اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان به تبلیغ می پردازند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ها در ایام شعبان برای آحاد مردم استان به ویژه جوانان و نوجوانان، افزود: مبلغان در این ایام به تبیین و تشریح فلسفه غیبت امام عصر(عج)، اهمیت انتظار و رفتار منتظران، آداب انتظار و فرهنگ غیبت می پردازند.

حجت الاسلام مهدوی اقامه نماز جماعت، بیان احکام، برگزاری گفتمان دینی با محوریت بررسی سیره عملی و نظری ائمه معصومین(ع)، احیای ارزش‌های اسلامی را از دیگر برنامه‌های مبلغان اعزامی به مناطق گوناگون لرستان بیان کرد.

وی با اشاره به روایات و سخن جبرئیل خطلاب به پیامبر(ص)، خاطرنشان کرد: نیمه شعبان شبی است که هر کس این شب را تا صبح به تکبیر، تسبیح، دعا، نماز، قرائت قرآن، انجام مستحبات و استغفار بگذراند، بهشت منزل و آرامشگاه او خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان هدف از اعزام مبلغ را آشنایی مردم به ویژه جوانان با سیره اهل‌بیت(ع)، نشر و گسترش معارف غنی اسلامی در جامعه عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: جلوگیری از چالش های فکری و سیاسی که موجب  تأثیر منفی در برگزاری جشن ها می شود، از دیگر برنامه های مبلغان اعزامی است.

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: مبلغان با حضور و عمل به وظیفه تبلیغی خویش، با استفاده از آیات، روایات و تاریخ تلاش می کنند آحاد مردم به ویژه جوانان نسبت به مهدویت شناخت بیشتری پیدا کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که ایام شعبانیه فرصت مناسبی است تا با زندگی، سیره و شخصیت امام عصر(عج) بیشتر آشنا شویم، تأکید کرد: در جامعه امروز با توجه به هجمه های دشمن حضور مبلغان بین جوانان نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این ایام که مبلغان بین آحاد مردم حضور دارند، با پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان امروز نسبت به مهدویت وارد می‌کنند، ابهاماتی که در ذهن جوانان به وجود آمده را برطرف می کنند./9451/ت302/ب

ارسال نظرات