۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۰۸۶۹۵
خطیب جمعه نجف:

سفر امیر کویت به ایران نشان‎دهنده شکست سیاست تحریم است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمه نجف اشرف، سفیر امیر کویت به ایران در پرتو تلاش دشمنان برای انزوای این کشور را پیروزی بزرگی برای ایران و شکست سیاست تحریم عنوان کرد.
حجت الاسلام صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از پاکسازی سامرا از لوث تروریست های داعش تقدیر کرد و گفت: تروریسم به هیچ کس رحم نمی کند و نباید آن را نماینده اهل تسنن خواند، زیرا تروریست ها بر اساس کینه و نفرت تربیت یافته اند.

 

وی افزود: تروریست ها از حمایت خارجی برخوردارند اما مردم الانبار در کنار نیروهای امنیتی به نبرد با گروه های تروریستی می پردازند. پروژه مصالحه که از سوی دولت در حال تدارک است بهترین گام برای حل بحران الانبار است.

 

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: دولت باید به خانواده های شهدایی که برای دفاع از بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) به سامرا شتافتند اهتمام ورزد. شهادت شهروندان را به خانواده هایشان تسلیت عرض می کنم زیرا این افراد مظلوم واقع شدند.

 

خطیب جمعه نجف از علمای محکوم کننده جنایت حمله به سامرا تشکر کرد و ادامه داد: برخی گزارش ها از آسیب رسیدن به برخی مساجد سامرا خبر می دهند، البته این مساله به هیچ وجه عمدی نبود زیرا تروریست ها از مساجد به عنوان سنگر برای دفاع و حمله به نیروهای امنیتی و شهروندان استفاده می کنند.

 

وی همچنین درباره آخرین روند مذاکرات برای تشکیل دولت جدید عراق، خاطر نشان ساخت: عراقی ها در پی دولتی هستند که بتواند در زمینه های امنیتی، خدماتی و سیاسی موفق باشد و در این راستا توجهی به عناوین دولت ندارند. آنان خواهان دولتی با مشارکت همگانی هستند، دولتی که مراجع تقلید خواستار تشکیل آن هستند.

 

قبانچی ادامه داد: عراق از تعدد مذاهب برخوردار است و باید این مساله را در تشکیل دولت مدنظر قرار داد. شیعیان با توجه به اینکه بزرگترین قشر جامعه هستند باید حق بیشتری در دولت داشته باشند و نباید به دوران حکومت اقلیت بر اکثریت برگردیم.

 

استاد حوزه علمیه نجف تأکید کرد: ما به دنبال دولت طایفه ای نیستیم بلکه مشارکت اهل تسنن، مسیحیان و کردها در دولت را حق آنان می دانیم.

 

وی سفیر امیر کویت به ایران را رویدادی تاریخی دانست و گفت: این سفر نشان داد همزیستی مسالمت آمیز و همکاری اقتصادی و تکنولوژی با ایران از اهمیت فراوانی برخوردار است، زیرا تاریخ اهمیت همکاری با ایران را به اثبات رسانده است.

 

حجت الاسلام قبانچی اظهار داشت: سفیر امیر کویت به ایران یک پیروزی برای ایران به شمار می آید، زیرا این کشور بدون توجه به تحریم در حال پیشرفت روزافزون در زمینه های سیاسی و اقتصادی است.

 

وی در پایان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در مصر و سوریه را به ملت های این دو کشور تبریک گفت./980/ب902/د

ارسال نظرات