۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۰۸۶۸۲

نماینده آیت الله سیستانی نسبت به توطئه دشمنان علیه سامرا هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا با اشاره به حمله روز گذشته تروریست‎های داعش به سامرا، نسبت به برنامه دشمنان برای این شهر و ضربه زدن به بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) هشدار داد.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد حمله تروریست ها به شهر سامرا را محکوم کرد و گفت: حمله بزدلانه روز گذشته تروریست ها به این شهر مقدس و تلاش برای تعرض به بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) به فضل الهی با تلاش نیروهای امنیتی قهرمان ناکام ماند و جمعی از تروریست ها در این عملیات به هلاکت رسیدند.

 

وی افزود: این حمله نشان دهنده اهمیت سامراست که زخم آن پس از سال ها همچنان در دل عراقی ها وجود دارد؛ زخمی که در آستانه بروز بحرانی بزرگ در  این کشور بود. دشمنان هم اکنون نیز برای بروز بحران تلاش می کنند که این امر به همبستگی و ایستادگی یکپارچه نیازمند است.

 

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: حمله روز گذشته به شهر سامرا به بررسی نیاز دارد تا یکپارچگی واقعی جهت ضربه زدن به دشمنان کشور را به همراه داشته باشد. از برادرانی که روز گذشته در برابر حمله تروریست ها ایستادگی کردند تقدیر و تشکر می کنم و رحمت واسعه را از خداوند متعال برای شهدا خواستارم.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به وظایف دولت آینده اشاره کرد و ادامه داد: اهتمام به پروژه های تربیتی از مهم ترین وظیفه دولت است که احترام به قانون یکی از این موارد به شمار می آید. برطرف کردن اشتباه به هیچ وجه زشت نیست بلکه ماندن آن اشتباه یک امر غیرقابل قبول محسوب می شود.

 

وی از عدم برچیدن تصاویر نامزدهای انتخاباتی انتقاد کرد و گفت: نامزدهای انتخاباتی باید بیش از همه نسبت به قانون احترام ورزند، اما متاسفانه شاهد هستیم با وجود اینکه برافراشتن پلاکاردها و تصاویر انتخاباتی از سوی نامزدها واجب است این تصاویر همچنان در خیابان ها مشاهده می شوند.

 

حجت الاسلام صافی خاطر نشان ساخت: نامزدهای پیروز انتخابات عراق باید روحیه پدرانه ای نسبت به ملت داشته باشند و با دیدگاه و برنامه ای روشن در راستای خدمت به کشور فعالیت کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات