۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۰۸۴۳۰
همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی؛

200 روحانی مبلغ به روستاهای خراسان شمالی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) 200 روحانی مبلغ برای برگزاری هر چه بهتر مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) به روستاهای این استان اعزام شدند.
حجت الاسلام روحاني نيا

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد که همزمان با بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران، 200 روحانی مبلغ برای برگزاری مناسب برنامه های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به مساجد روستاهای این استان اعزام شدند.

 

به گفته وی در روستاهای مزبور صبح چهارشنبه و شامگاه این روز مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و سالروز قیام 15 خرداد با سخنرانی روحانیان اعزامی برگزار می شود.

 

این مسؤول اظهار داشت: از این تعداد روحانی، 130 مبلغ از جمله مبلغان اعزامی طرح هجرت و سفیران آدینه روستاهای خراسان شمالی هستند و 70 مبلغ روحانی نیز با مساعدت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم به روستاهای این استان اعزام شدند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه با اشاره به این که به مناسبت نیمه خرداد، سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و سالروز قیام پانزدهم خرداد سال 1342 در مجموع 100 عنوان برنامه در سطح استان خراسان شمالی برگزار می شود که 50 عنوان از این تعداد در بجنورد، مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: قرائت زیارت عاشورا توسط اعضای هیئات مذهبی در محل مسجد انقلاب بجنورد که از از ساعت هفت صبح چهارشنبه آغاز می شود و دسته روی اعضای این هیئات از ساعت 9 و 30 دقیقه این روز که از محل مسجد امام خمینی(ره) تا مسجد انقلاب بجنورد برگزار می شود؛ از جمله برنامه هایی هستند که برگزاری آنها بر عهده اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گذاشته شده است.

 

وی در مورد سایر برنامه های پیش بینی شده برای پانزدهم خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) عنوان کرد: برگزاری مراسم دعای کمیل، تهیه ویژه نامه ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، برگزاری نشست های بصیرتی و دینی، اعزام مبلغ به همراه کاروان های زیارتی به حرم مطهر امام(ره)، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و برگزاری محافل انس با قرآن از دیگر برنامه هایی است که با عاملیت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اجرا شده و یا در دو روز آتی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که غالب برنامه های فوق الذکر به صورت استانی در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برگزار می شود، اضافه کرد: برخی برنامه ها نظیر قرائت زیارت عاشورا از سوی اعضای هیئات مذهبی و دسته روی هیأت ها تنها در بجنورد برگزار می شود.

 

به گفته وی همچنین در بجنورد صبح روز چهارشنبه از ساعت 10 برنامه محوری بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و مشاور عالی رییس قوه قضاییه در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: علاوه بر این در همین روز بعد از نماز مغرب و عشاء سردار علیرضا افشار، جانشین فرمانده قرارگاه جنگ نرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل مسجد انقلاب بجنورد به مناسبت سالگرد قیام پانزدهم خرداد در جمع مردم و مسؤولان خراسان شمالی سخنرانی می کند.

 

گفتنی است، اعزام پنج هزار زائر از خراسان شمالی به مرقد مطهر امام(ره)، برپایی ایستگاه های صلواتی، غبار روبی مزار شهدا، نشست تحلیلی برای کارکنان نیروی انتظامی و برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در فرماندهی انتظامی و یگان های تابعه سراسر استان، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری شب شعر، برپایی ایستگاه های نقاشی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی، برگزاری نشست های بصیرتی و دینی و تولید مستند و برنامه های رادیویی و ... برخی از برنامه هایی است که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و سالروز قیام پانزدهم خرداد از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف خراسان شمالی در این استان برگزار می شود./9314/پ202/ب

ارسال نظرات