۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۰۷۴۰۲
آیت الله طبرسی:

حضور روحانیت در عرصه های مختلف با بصیرت و روشنگری همراه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران به حضور اثر گذار طلاب و روحانیان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که طلاب در میدان های مبارزاتی حضوری فعال داشته اند، گفت: حضور روحانیت در عرصه های مختلف این انقلاب همواره با بصیرت و روشنگری همراه بوده است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در جلسه شورای بسیج طلاب استان در ساری ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﻋﻠﻢ و ﻋﻤﻞ روﺣﺎﻧﯿﺖ ﺑﺎﯾﺪ ھﻤﺴﻮ ﺑﺎ ھﻢ ﺑﺎﺷﺪ، اﻓﺰود: طﻼب ﺣﻮزه ﻣﺴﺆول اﻧﺪﯾﺸﻪ، اﻓﮑﺎر، تهذیب و اﺧﻼق ﻣﺮدم ھﺴﺘﻨﺪ.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ در ﻣﺎزﻧﺪران، طﻼب را ﻣﯿﺮاث دار ﻋﻠﻢ ﻧﺒﻮی، ﻋﻠﻮی و ﻣﺤﻤﺪی داﻧﺴﺖ و اداﻣﻪ داد: طﻼب اداﻣﻪ دھﻨﺪه رﺳﺎﻟﺖ اﻧﺒﯿﺎء و اوﻟﯿﺎی اﻟﮫﯽ ھﺴﺘﻨﺪ.

 

وی ﻋﻈﻤﺖ اﻣﺮوز دﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ اﺳﻼم را ﺑﻪ ﺑﺮﮐﺖ ﻧﻘﺶ آﻓﺮﯾﻨﯽ روﺣﺎﻧﯿﺖ داﻧﺴﺖ و ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: اﮔﺮ اﻣﺮوز ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ در دﻧﯿﺎ ﻣﻄﺮح ﺷﺪه ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺗﻼش ھﺎی روﺣﺎﻧﯿﺖ آﮔﺎه ﺑﻮده اﺳﺖ.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ در ﻣﺎزﻧﺪران ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮاﯾﻦ ﮐﻪ روﺣﺎﻧﯿﺖ ﺑﺎﯾﺪ در ﻋﻠﻢ و ﻋﻤﻞ اﻟﮕﻮی ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: اﻣﺮوز روﺣﺎﻧﯿﺖ ﻣﺴﺆوﻟﯿﺖ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ را ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ و اﮔﺮ ﺑﻪ وظﺎﯾﻒ ﺧﻮد ﻋﻤﻞ ﮐﻨﺪ ﻣﺒﻠﻎ ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد.

 

آﯾﺖ ﷲ طﺒﺮﺳﯽ ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ طﻼب ﺣﻮزه ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮای ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺗﮫﺎﺟﻢ ﻓﺮھﻨﮕﯽ دﺷﻤﻦ ﺑﺴﯿﺞ ﺷﻮﻧﺪ، اﻓﺰود: اﮔﺮ ﺗﻼش ھﺎی روﺣﺎﻧﯿﺖ ﻧﺒﻮد وﺿﻌﯿﺖ اﻣﺮوز اﺳﻼم ﻧﺎب ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ای دﯾﮕﺮ ﺑﻮد.

 

وی به حضور اثر گذار طلاب و روحانیان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که طلاب در میدان های مبارزاتی حضوری فعال داشته اند، خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در عرصه های مختلف این انقلاب همواره با بصیرت و روشنگری همراه بوده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام تکمیل کننده دین بودند، ادامه داد: پس از پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع)، علما و روحانیت راهبر اصلی دین در جامعه هستند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) برای تکامل انسان ها از سوی خداوند متعال برگزیده شدند، تصریح کرد: دین مبین اسلام بهترین دین برای رهایی انسان ها از خطرات و انحراف ها است.

 

وی با انتقاد از کسانی که دین و سیاست را جدا از هم می دانستند، گفت: این افراد شناخت بسیار ضعیفی از اسلام ناب دارند.

 

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که امام خمینی(ره) در عصر حاضر اسلام ناب را در عرصه جهانی احیاء کرد، ادامه داد: امروز اسلام ناب در دنیا از جایگاه و عظمت خاصی برخوردار است و این به برکت بزرگانی همچون امام راحل است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز بستر برای تبلیغ دین مبین اسلام به خوبی فراهم شده است، تصریح کرد: باید مفاهیم دینی با شیوه های مناسب در جامعه تبیین و تبلیغ شود.

 

وی با اشاره به این که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، احکام و اصول ارزشمند دینی به خوبی در کشور نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: قوانین جمهوری اسلامی ایران برگرفته از قرآن و مبانی دینی است.

 

اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ ﺳﺎری در ﺑﺨﺶ دﯾﮕﺮی از ﺳﺨﻨﺎن ﺧﻮد ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ اﻣﺮوز ﺷﺮاﯾﻂ دﻧﯿﺎ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ای اﺳﺖ ﮐﻪ ھﺰاران ﺷﺒﮑﻪ ﻣﺎھﻮاره ای و ﭘﺎﯾﮕﺎه ھﺎی اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ وﺿﻌﯿﺖ ﮐﺸﻮرﻣﺎن را رﺻﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، اداﻣﻪ داد: ھﻤﻪ ﺗﻼش دﺷﻤﻨﺎن ﺗﻀﻌﯿﻒ اﺳﻼم ﻧﺎب اﺳﺖ.

 

آﯾﺖ ﷲ طﺒﺮﺳﯽ ﻣﮫﻢ ﺗﺮﯾﻦ ھﺪف دﺷﻤﻨﺎن از ﮔﺴﺘﺮش ﻓﺮﻗﻪ ھﺎی اﻧﺤﺮاﻓﯽ، ﻋﺮﻓﺎن ھﺎی ﮐﺎذب و ﻧﺤﻠﻪ ھﺎی ﺧﻄﺮﻧﺎک را زدودن ھﻮﯾﺖ دﯾﻨﯽ ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﺟﺎﻣﻌﻪ داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: روﺣﺎﻧﯿﺖ در ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ اﯾﻦ ﺗﻮطﺌﻪ ھﺎی دﺷﻤﻨﺎن رﺳﺎﻟﺖ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﺑﺮ ﻋﮫﺪه دارد و ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮای ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺷﺒﮫﺎت دﺷﻤﻦ اطﻼﻋﺎت ﻋﻠﻤﯽ ﺧﻮد را ﺗﻘﻮﯾﺖ ﮐﻨﺪ.

 

وی ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ راه ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻓﺮﻗﻪ ھﺎی اﻧﺤﺮاﻓﯽ و ﻋﺮﻓﺎن ھﺎی ﮐﺎذب را ﺗﺮﺑﯿﺖ طﻼب داﻧﺴﺖ و ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺣﻮزه و ﭘﺮورش طﻼب ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﻣﮫﻢ ﺗﺮﯾﻦ راه ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ اﯾﻦ ﻓﺘﻨﻪ اﻧﮕﯿﺰی دﺷﻤﻨﺎن اﺳﺖ./950/پ201/ب

ارسال نظرات