۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۲۰۵۸۳۰
استاد حوزه علمیه بابل:

ماه رجب مقدمه دستیابی به عرفان و معرفت حق تعالی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل ماه رجب را مقدمه دستیابی به عرفان و معرفت حق تعالی دانست و گفت: باید از ظرفیت معنوی این ماه برای شناخت خداوند و بهره گیری از الطاف ویژه الهی بهره گرفت.
نشست بصيرتي اساتيد دانشگاه نشست بصيرتي اساتيد دانشگاه نشست بصيرتي اساتيد دانشگاه نشست بصيرتي اساتيد دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس نیکزاد، استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با تبریک اعیاد ماه رجب گفت: ماه رجب ماه فرصت ها برای شناخت خداوند و بهره گیری از الطاف ویژه الهی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به سؤوال چرا باید دیندار بود، خاطرنشان کرد: در ابتدا باید فرض وجود خداوند و خالقیت خداوند را به عنوان پدید آورنده هستی و انسان قبول کرد.

 

وی ادامه داد: ما مجهولات و سؤالاتی اساسی در مورد ماهیت و شناخت انسان و خداوند داریم که یا اصلاً نمی توانیم به پاسخ آنها برسیم و یا پاسخ آنها خیلی شفاف و واضح نخواهد بود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل، توانایی بشر در پاسخ به مجهولات را محدود عنوان کرد و افزود: از لطف و حکمت خداوند به دور است که انسان را در این مجهولات رها سازد، به همین دلیل دین به این منظور قرار داده شده تا انسان از این جهل و تحیر خارج شود.

 

وی داشتن تصمیم و انگیزه برای ارتکاب اعمال خوب و ترک کارهای زشت و ناپسند را نیازمند به وجود دین خواند و تاکید کرد: در دین چاشنی هایی وجود دارد که تلخی ها و گرفتاری های زندگی انسان را آسان و قابل تحمل می کنند.

 

حجت الاسلام نیکزاد فلسفه دین را پاسخ به مجهولات بشر از سوی خالق انسان بیان و تصریح کرد: دینداری به معنای شناخت حقیقت انسان و خلقت آفرینش از زبان خالق است که زندگی با سعادت را برای انسان رقم بزند.

 

این استاد حوزه علمیه بابل در پاسخ به سؤال چرا اسلام خاطرنشان کرد: دلیل بر اثبات پیامبران گذشته، همان می تواند دلیل بر اثبات پیامبراسلام (ص) باشد.

 

وی با بیان این مطلب که پیامبران نسخه کامل تری از دین را نسبت به پیامبران پیشین ارائه می کردند، گفت: ما ملزم به رعایت و تبعیت از نسخه جدیدتر از دین هستیم در کنار این که ادیان گذشته دیگر به قوت خویش باقی نیستند و به همین دلیل اسلام به عنوان آخرین نسخه دین و کامل ترین آن از سوی خداوند برای بشر فرستاده شده است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پرشکی بابل تصریح کرد: معجزه بزرگ پیامبراسلام  قرآن است که همچون معجزات دیگر پیامبران با نقل تاریخی به ما رسیده است و قرآن چیز اضافه تری دارد که ما در مورد قبلی ها شاهد آن نیستیم.

 

وی با بیان یکی از علل عدم تحریف قرآن در کنار دیگر علل گفت: یکی از عدم  تحریف قرآن  تکثیر شدن آن و قابل دسترس بودن همگان است که امکان تحریف را در آن غیرممکن می سازد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه درپاسخ به سؤال چرا باید تشیع را برگزینیم نیز خاطرنشان کرد: سخنان پیامبر(ص) درشأن و مقام اهل بیتشان(ع) خود نشانگر هادی و ناجی بودن آنان است.

 

وی ادامه داد: پیامبری که دین را عرضه و جامعه اسلامی را تشکیل و سروسامان داد چگونه می تواند برای بعد از خودش سرپرست و ولی و قیمی قرار ندهند درصورتی که این مسأله بدیهی ترین منطق عقلانی است.

 

حجت الاسلام نیکزاد به چگونگی وصیت خلفای بعد از پیامبر برای تعیین جانشین پرداخت و گفت: در حالی که تعیین جانشین را در مورد خلفای بعدی شاهد بوده و این از پیامبری که عقل کل و رحمه العالمین بوده ،بعید است که برای خود که با زحمت جامعه بزرگ اسلامی را شکل داد جانشین و وصی انتخاب نکند./950/پ202/ب

ارسال نظرات