۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۰۵۴۹۷
امام جمعه بیرجند:

تقرب به خداوند از مهم ترین برکات اعتکاف در زندگی انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان این که اعتکاف گرد و غبار غفلت را از چهره انسان زدوده و انسان را در مسیر حق قرار می دهد، گفت: تقرب به خداوند از مهم ترین برکات اعتکاف در زندگی انسان است.
تقرب به خداوند از مهم ترین برکات اعتکاف در زندگی انسان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نمانیده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع دست اندرکاران و رابطان فرهنگی مراسم معنوی اعتکاف با بیان این که انسان در طول زندگی خود همواره بر اساس فطرت خداجویی خود در جست جوی خداوند بوده است، گفت: خداوند به انسان می فرماید اگر چه انسان در طول زندگی خود رنج و مشقت های فراوانی را تجربه می کند ولی سرانجام به حضور در پیشگاه پروردگارش برگشت داده می شود.

 

 وی افزود: تهذیب و تزکیه نفس و خلوت با خداوند یکی از مهم ترین راه هایی است که انسان را به انس بیشتر با خداوند نزدیک می کند و پیامبر اکرم(ص) همواره در روزهای آخر ماه مبارک رجب و رمضان گوشه نشینی و اعتکاف اختیار می کردند و دست از کار می کشیدند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که اعتکاف موجب تقویت اراده انسان به وسیله توکل به خداوند می شود، گفت: انس با خداوند، دوری از گناه، دوری از غفلت و فراموشی و تواضع و فروتنی از دیگر برکات معنوی اعتکاف در زندگی انسان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که مسؤولان فرهنگی باید در مراسم معنوی اعتکاف به گونه ای برنامه ریزی کنند که وقت معتکفان تلف نشده و اشتیاق معتکفان هر سال از سال قبل برای حضور هرچه بیشتر در مراسم معنوی اعتکاف بیشتر شود، گفت: اعتکاف زنگار گناه را از قلب انسان زدوده و زمنیه توبه را در انسان فراهم می کند که همین توبه موجب افزایش برکت در زندگی انسان و در اجتماع می شود.

 

وی با بیان این که باید نهادهایی خیریه و انسان های نیکوکار در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف با توجه به کمبود بودجه سازمان های فرهنگی متولی اعتکاف را یاری دهند، گفت: گسترش مراسم های مذهبی از جمله اعتکاف موجب کاهش آسیب های اجتماعی و بزهکاری در جامعه می شود.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که باید مبلغان در مراسم معنوی اعتکاف رهنمودهای مقام معظم رهبری و ابعاد مختلف نظام ولایی و سبک زندگی دینی را با معتکفان تشریح کنند، گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای استفاده از همکاری مردم در حل مشکلات مختلف جامعه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که در سال جاری پیش بینی می شود بیش از 11 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند، گفت: بیشتر قشر شرکت کننده در اعتکاف جوانان هستند بنابراین اجرای هر چه بهتر برنامه فرهنگی می تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه نقش موثری داشته باشد.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: اگر انسان در طول ایام اعتکاف موفق به توجه و انابه به درگاه پروردگار شود و بتواند رضایت پروردگار خود را جلب کند به راحتی مغفرت الهی را برای خود کسب کرده و می تواند در صف نیکوکاران و مقربان به درگاه الهی قرار گیرد و علاوه بر این گناهان او نیز آمرزیده می شود./968/پ202/ب

ارسال نظرات