۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۰۳۷۲۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان خبرداد؛

آمادگی مساجد لرستان برای حضور 15هزار نفر در آیین اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که در سال جاری بیش از 100 مسجد میزبان معکتفان خواهند بود، گفت: مساجد لرستان برای حضور 15هزار نفر در مراسم اعتکاف آمادگی دارند.
حجت الاسلام مهدوي امين ، مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، پیش از ظهر امروز، در جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف که در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این که در سال جاری بیش از 100مسجد در لرستان میزبان معتکفان هستند، گفت: مساجد لرستان آمادگی حضور 15هزار نفر در مراسم اعتکاف هستند.

وی با بیان این که اعتکاف از راه های ترویج ارزش های اسلامی به ویژه بین جوانان است، بیان داشت: با توجه به حضور قشر جوان در مراسم اعتکاف نیاز است برنامه ریزی های ضروری برای استفاده از این فضای معنوی انجام شود.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به مهیا شدن مساجد و امکانات لازم جهت برگزاری باشکوه مراسم معنوی اعتکاف افزود: دانشگاه‌ها و مدارس نیز مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می‌کنند.

وی با تأکید بر این که در مراسم معنوی اعتکاف باید برنامه های فرهنگی و دینی ویژه تعریف شود، خاطرنشان کرد: باید حرکت‌های فرهنگی و دینی با تدبیر و برنامه ریزی علمی و کارشناسی شده و تأثیرگزار باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به هدف قرار دادن خانواده ها از سوی دشمنان و جدایی جوانان از ارزش های اسلامی، خاطرنشان کرد: هوشیاری مسؤولان و برنامه ریزی فرهنگی مذهبی سبب خنثی شدن توطئه های آنان می شود.

وی افزود: ارتقای برنامه های فرهنگی، دینی مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمن است.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه تصریح کرد: در سال های گذشته مراسم اعتکاف در مساجد همراه با برنامه های نشست‌ها، حلقه های دینی، سخنرانی، محافل قرآنی، قرائت ادعیه و زیارت عاشورا برگزار شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته های گوناگون جهت برگزاری هرچه بهتر آیین اعتکاف، خواستار همکاری نهادی های اجرایی و فرهنگی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف شد./9451/پ203/غ

ارسال نظرات