۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۰۱۹۱۸
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان:

مدارس اسلامی صدرا نقش بسزایی در تقویت فرهنگ دینی دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان نقش مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا را در تقویت فرهنگ دینی بین جوانان بسیار مهم بیان کرد.
حجت الاسلام مهدوي امين ، مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان پیش از ظهرامروز در دیدار با  دانش آموزان دبیرستان های علوم و معارف صدرا در لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: با بیان این که باید به این مدارس نگاه ویژه ای شود، گفت: مدارس علوم ومعارف اسلامی صدرا نقش بسزایی در تقویت فرهنگ دینی دارند.

 

وی با اشاره به این که پنج دبیرستان علوم ومعارف صدرا در لرستان فعالیت می کنند، بیان داشت: یک دبیرستان دختران و چهار دبیرستان پسران در لرستان در حال فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که 110 مدرسه علوم و معارف صدرا در کشور وجود دارد، افزود: تعداد 270 دانش آموز در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا مشغول تحصیل هستند.

 

وی تصریح کرد: دانش آموزان دبیرستان های علوم و معارف صدرا پس از فارق التحصیل شدن در حوزه های علمیه یا دانشگاه ها جذب شده اند.

 

رییس تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که باید به این مدارس نگاه ویژه ای شود، خاطرنشان کرد: باید بستر مناسب جهت تقویت علوم انسانی در مدارس ایجاد شود.

 

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با اشاره به این که مدرسه صدرا در شهرستان کوهدشت از نظر فیزیکی 50 درصد آن اجرا شده است، افزود: مدرسه صدرای نورآباد در مکان استیجاری است.

 

وی تصریح کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت مدرسه صدرا در شهرستان پلدختر نیز تأمین شده است.

 

گودرز کریمی فر، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه این دیدار گفت: آموزش و پرورش استان نگاه خاصی جهت توسعه و تجهیز مدارس صدرا دارد.

 

وی با بیان این که جهت تحقق شعار سال و رفع دغدغه  های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ همکاری همه مسؤولان و نهاد های فرهنگی ضروری است، بیان داشت: آموزش و پرورش استان آمادگی دارد وظایف ذاتی، دینی و اخلاقی خود را جهت تحقق رهنمود های معظم رهبری در حوزه فرهنگ به کار گیرد.

 

کریمی فر افزود: دبیرستان های صدرا نقش موثری در تحقق اهداف فرهنگی دارند.

 

وی با بیان این که ارتقای کیفیت آموزشی از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش است، بیان داشت: اگر مدیران مدراس صدرات قضای حضور اساتید برجسته در این مدارس باشند ما نیرو های به و توانمند را به این مدارس اعزام می کنیم./9451/پ202/س

ارسال نظرات