۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۰۰۰۳۴
آیت الله صافی گلپایگانی:

خدمت به بندگان خداوند و محرومان از بالاترین عبادات است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: خدمت به بندگان خداوند متعال طبق روایات اهل بیت علیهم السلام از بهترین صفات است؛ باید قدر ایمان به خدا و نفع رساندن به بندگان را بدانیم.
آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، هیئت امنای درمانگاه قرآن و عترت قم با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تولیت این مرکز درمانی دیدار کردند.


این مرجع تقلید با اظهار رضایت از گزارش ارائه شده تصریح کرد: بنده واقعاً از خدمات ارزنده ای که انجام داده اید تشکر می کنم و تنها می توانم با زبان بی زبانی از خدمت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مسألت کنم که این خدمات ارزشمند را از شما قبول بفرماید.


وی با اشاره به روایات اهل بیت علیهم السلام در توصیه به خدمت خلق بیان کرد: خدمت به بندگان خداوند متعال طبق روایات اهل بیت علیهم السلام از بهترین صفات است؛ آنجا که می فرماید: «خَصْلَتَانِ لَیْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ الْبِرِّ شَیْ‏ءٌ الْإِیمَانُ بِاللَّهِ وَ النَّفْعُ‏ لِعِبَادِ اللَّه؛ دو ویژگی است که بالاتر از آنها نیکی دیگری نیست؛ ایمان به خدا و نفع رساندن به بندگان» که باید قدر این خدمت رسانی به بندگان را بدانید.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به اینکه منفعت رسانی به خلق خدا، توفیقی از جانب خداوند متعال است افزود: البته کار شما از کارهایی نیست که برای همه کس فراهم بشود. در روایات داریم که خداوند متعال اشخاصی را برای این مطالب و خدمات بزرگ انتخاب می کند. پس باید قدر این نعمت عظمی را بدانید و شکر آن را بجای آورید.


این مرجع تقلید با اشاره به وجود زیاد محرومان و مستضعفان در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه های شما باید طوری تنظیم شود که خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان در صدر آن قرار گیرد به طوری که نتیجه کار شما، رفاه و آسایش فقرا و درماندگان باشد.


در پایان این دیدار، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با قدردانی مجدد از اعضای مسئول این مرکز بیان کرد: انشاء الله بتوانید با خدماتی که در این مرکز ارائه می دهید در همه کشور بلکه همه دنیا به عنوان یک مرکز نمونه درمانی و خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان شناخته شوید و رضایت حضرت ولی عصر علیه السلام را جلب نمایید.

در ابتدای این دیدار، گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه های آینده این مرکز ارائه شد. /924/د102/ج

ارسال نظرات