۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۹۸۴۰۹
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی:

اطاعت از خداوند زمینه ساز حکومت انسان بر قلب های جهانیان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی با بیان این که اطاعت از خداوند فلسفه خلقت و آفرینش آدمیان است، گفت: انسان اگر از خداوند اطاعت کند خواهد توانست بر قلب های انسان ها حکومت کند.
خانه خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد رضا توکلی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان این که فلسفه آفرینش و تعالی انسان در اطاعت از خداوند نهفته است، گفت: خداوند با دادن قدرت اختیار به انسان و قرار دادن معرفت در وجود او انسان را به مرحله ای می رساند که اگر از خداوند اطاعت کند می توان به اذن خداوند مانند او بر قلب های موجودات جهان حکومت کرده و محبوب آن باشد.

 

وی با بیان این که انسان با اطاعت از خداوند زمینه رشد معنوی خود را فراهم می کند، گفت: مهم ترین رسالت انسان در حیاتش برای دست یابی به حیات طیبه اطاعت از خداوند است.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی با بیان این که پیامبران و اهل بیت با اطاعت از خداوند به مقام جاودانگی و حکومت بر قلب ها رسیدند، گفت: اطاعت از خداوند و گوش به فرمان او بودن به معنای آمادگی همیشگی برای از خود گذشتگی است که امام حسین با شهادت خود در صحرای کربلا نهایت گوش سپردن به فرمان خداوند را به انسان ها نشان دادند.

 

حجت الاسلام توکلی ادامه داد: انسان با وقف هستی و جان خود که مهم ترین امانت خداوند به انسان است می تواند با دعوت سایر انسان به بندگی خداوند زمینه بندگی آنها را فراهم کند.

 

وی افزود: انسان باید نه تنها در سخن بلکه باید در عمل هم پایبند رهنمودهای خداوند باشد.

 

مسؤول بسیج طلاب خراسان جنوبی با بیان این که در جامعه امروز تشابه حق و باطل موجب شده که عده ای از انسان ها به خیال خود در حال اطاعت از فرمان خداوند به راه شیطان بروند، انسان عطش و تشنه اطاعت از خداوند است و همین حسن خداجویی او موجب می شود که عده ای از افراد سودجو در قالب انواع نحله های انحرافی از این عشق و عطش انسان سو استفاده کرده و او را به اره شیطان بکشانند.

 

حجت الاسلام توکلی با اشاره به این که اطاعت از اهل بیت و حرکت در مسیر رهنمودهای قرآن مقدمه دست یابی به اطاعت از خداوند است، گفت: همانطور که خداوند در قرآن کریم فرموده است اگر انسان بدون راهنما و با قساوت قلب و از روی برداشت سلیقه ای در مسیر اطلاعت خداوند حرکت کند دچار خسارت شده و به دام فریب های شیطان گرفتار خواهد شد.

 

وی یادآور شد: در دوران غیبت اطاعت از نایب برحق امام زمان یعنی ولی فقیه همان مسیر دست یابی به اطلاعت و بندگی خداوند است./968/پ202/ب

ارسال نظرات