۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۹۸۰۸۰
بانوی ورزشکار مسلمان:

حجاب مفهومی فراتر از نیم متر پارچه‎ای است که روی سر می‎اندازیم

خبرگزاری رسا ـ بانوی ورزشکار مسلمان گفت: حجاب مفهومی فراتر از نیم متر پارچه‎ای است که روی سر می‎اندازیم، حجاب انسان را به پوشاندن زن از نظرها دعوت می‎کند.
حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، زهرا لاری، اسکیت باز روی یخ، دختر جوان محجبه است که حاضر نیست تحت هیچ شرایطی پوشش اسلامی خود را کنار بگذارد، شرکت در بازی های زمستانی «سوچی» ضمن حفظ حجاب موجب شد تا به انگیزه این دختر مسلمان در خصوص انتخاب اسلام و حجاب اسلامی علاقه مند شویم.


زهرا روی صفحه فیس بوک خود نوشته است: حجاب ، فرمان خدواند است، حجاب برای هر زن مسلمان بالغ واجب است، برخی از زنان، خواهران و افکار عمومی آن را نمی پسندند، اما لزوم پوشش اسلامی برای زنی که ارزش های آن را درک کرده ، شناخته شده است.


وی ادامه می دهد: حجاب لباس پرهیزگاری است اگرچه متقاعد کردن افراد به پوشش حجاب بسیار دشوار است چرا که دلایل و استدلالهای علمی در خصوص چرایی پوشش حجاب اندک هستند اما باید بدانیم حجاب مفهومی فراتر از نیم متر پارچه ای است که روی سر می اندازیم، حجاب انسان را به پوشاندن زن از نظرها و به حفظ حریم ها دعوت می کند. همانا در پیام الهی در خصوص پوشش حجاب اسراری نهفته که هنوز آشکار نشده است.


متاسفانه در جوامع امروزی افراد بی توجهی به این اصل که هر کس تنها باید قاضی خود باشد و اعمال خود را بررسی کند، برای شانه خالی کردن از پذیرش حجاب ، نقد آن را در بوق و کرنا می کنند و مسلمانان را به تبلیغ دین اسلام به وسیله حجاب متهم می سازند.


جالب است بدانیم، زهرا در بازی های سوچی از حجاب خود صرف نظر نکرده است، وی در این باره می گوید چه کسی مدعی است که برای انجام حرکات ورزشی در رشته هایی چون اسکیت روی یخ و ژیمناستیک نمی توان با پوشش اسلامی وارد شد.
/982/ب102/د

منبع: شبستان

ارسال نظرات