۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۹۵۸۹۲

دولت اسد با خواست ائتلاف ملی سوریه برای انتقال قدرت مخالفت کرد

خبرگزاری رسا ـ سوریه همزمان با نزدیک‌تر شدن گفت‌وگوهای ژنو ۲ درباره بحران این کشور خشونت زده به بن‌بست، تشکیل یک دولت انتقالی در این کشور عربی را منتفی دانسته است.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عمران الذنوبی، وزیر اطلاعات سوریه روز جمعه (4 بهمن) گفت که دمشق با خواسته مخالفان مبنی بر تشکیل یک دولت انتقالی مخالف است.

 

ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه همچنین هشدار داد که هیات سوری در صورتی که تا روز شنبه گفت‌وگوهای جدی برگزار نشود ژنو را ترک خواهد کرد.

 

این اظهارات کمی پس از آن بیان می شود که به اصطلاح «ائتلاف ملی سوریه» اعلام کرد با هیات دولتی دیدار نخواهد کرد مگر این که دمشق اعلامیه ژنو یک در ژوئن 2012 درباره انتقال قدرت را بپذیرد.

 

الساندرا ولوچی، سخنگوی سازمان ملل نیز گفت که ابراهیمی روز جمعه با نمایندگان دولت دمشق و ائتلاف ملی سوریه دیدارهای جداگانه خواهد داشت.

 

مذاکرات روز چهارشنبه ژنو 2 همراه با اختلافات شدید و مشاجرات تلخ میان نمایندگان دولت سوریه و ائتلاف ملی سوریه پایان یافت.

 

ائتلاف ملی سوریه و حامیان غربی آن تاکید دارند که بشار اسد، رییس جمهور این کشور باید از قدرت کناره‌گیری کند و یک دولت انتقالی در این کشور عربی تشکیل شود.

 

با این حال دمشق با رد این خواسته تاکید دارد که این ائتلاف تحت حمایت خارج نماینده مخالفان سوری نیست.

 

روسیه، بازیگر بزرگ در این گفت‌وگوها نیز ادعاها مبنی بر این که کنفرانس ژنو 2 باید به تغییر رژیم در سوریه منجر شود را رد کرده است.

 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه 20 ژانویه گفت که طرح روسیه ـ امریکا شامل یک تغییر رژیم نبوده و توافق گفت‌وگوهای ژنو 1 به اشتباه تفسیر شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات